Els arxius del Bisbat de Lleida, l'Arxiu Capitular i l'Arxiu Diocesà, han participat en el Dia Internacional dels Arxius amb una jornada de portes obertes. L'Arxiu del Bisbat de Lleida ha mostrat la butlla del nomenament del bisbe Joan Villar i Sanz (1943) i la del bisbe emèrit Joan Piris (2008). També ha ensenyat als visitants documents notarials del segle XV i un llibre de registres parroquials de la parròquia de Sant Joan.

Entre altres documents històrics els visitants han pogut veure un inventari elaborat pel bisbe Macias al segle XVIII i un resum fotogràfic d'una de les visites 'ad limina' del Bisbe Ramon Malla al Sant Pare Joan Pau II. L'Arxiu Diocesà del Bisbat de Lleida custodia documents parroquials, que tenen més de cent anys, d'un centenar de parròquies de la diòcesi. En el seu conjunt l'Arxiu està format per aproximadament 800 metres lineals de documents des del segle XV fins a l'actualitat.

Per la seva part, l'Arxiu Capitular ha mostrat als visitants un recull de documents datats, precisament, el 9 de juny. Entre ells destaquen actes capitulars de 1439, un registre de batejos de 1446 al 1469 i un llibre que registra una visita pastoral al poble de la Pertussa (Ribagorça aragonesa) el 1668.

L'Arxiu Capital de Lleida, situat a la catedral Nova de Lleida, acull uns 500 metres lineals de documents, entre els quals es troben 15.000 pergamins, un centenar de còdex, a més del fons fotogràfic, musical i cartogràfic. El document més antic és un pergamí de Roda d'Isàvena de l'any 957. I entre els documents més importants s'hi troben el Llibre Verd, que data del 1148 que recull la documentació relativa a l'organització eclesial després de la reconquesta. Els visitants també han vist el Pontifical de Roda, la Bíblia de Lleida, el Llibre dels Usatges i Constitucions o un espectacular Cantoral, per les seves dimensions.

El Dia Internacional dels Arxius se celebra arreu del món el 9 de juny, coincidint amb la data de creació del Consell Internacional d'Arxius (ICA/CIA) el 1948 sota els auspicis de la UNESCO. L'objectiu d’aquest dia internacional és conscienciar que els arxius són els garants de la conservació i preservació dels documents, tant en el concepte clàssic de conservació del patrimoni documental que neix fa milers anys com en l'actualitat, en diferent suport i en un món digital on el paper deixa pas inexorablement a l'entorn digital.