Entitats cristianes aplegades en la plataforma 'Enllaça't per la Justícia' han redactat els "deu manaments" per la lluita per al Medi Ambient i contra la desigualtat. L'encíclica 'Laudato Si' del Papa Francesc és l'eix d'aquesta campanya impulsada per Càritas, Mans Unides, REDES, Confer i Justícia i Pau.

Aquestes entitats venen sumant esforços des de 2012 per liderar una estratègia conjunta de presència pública orientada a donar veu a un model alternatiu de desenvolupament en el qual les persones empobrides siguin les protagonistes.

El Papa Francesc a l'Encíclica 'Laudato Si' fa una invitació a reflexionar i participar en una autèntica ecologia humana, perquè no hi ha dues crisis separades, una d'ambiental i una altra de social, sinó una sola i complexa crisi socioambiental. A més, insisteix en què el gran desafiament és respondre a la crisi econòmica, social i ambiental que amenaça avui el planeta i la humanitat; on els pobres són les principals víctimes. La plataforma 'Enllaçat per la Justícia' s'ha afegit a aquesta missió compartida amb una campanya de dos anys, amb la qual pretenen sensibilitzar i animar al compromís.

Com a part de la campanya s'utilitzarà aquest decàleg inspirat en l'Encíclica que resumeix els reptes fonamentals als quals ens enfrontem. Cada dos mesos s'abordarà uns dels 10 principis a través de la reflexió, la pregària, el testimoni dels empobrits, els compromisos personals i les propostes d'accions.

El decàleg és el següent:

1. Donaràs suport a la causa dels pobres.

2. Redescobriràs el valor de la simplicitat en la teva pròpia vida.

3. Valoraràs la importància dels teus comportaments quotidians.

4. Apreciaràs la diversitat del nostre món.

5. Animaràs una conversió personal, eclesial i comunitària.

6. Impulsaràs les decisions necessàries, encara que siguin costoses.

7. No supeditaràs la teva acció als interessos econòmics.

8. Aprofundiràs en la teva pròpia tradició espiritual.

9. Assumiràs els consensos científics.

10. Superaràs el paradigma tecnocràtic.

Precisament en el marc d'aquest procés de reflexió, el claustre de la Biblioteca Pública acollirà el pròxim 13 de juny a les set de la tarda, una pregària-reflexió-meditació per la Cura de la Terra i de les persones vulnerables. L'acte està organitzat per Càritas Diocesana, Justícia i Pau, Mans Unides, CoDIAR Lleida, Amics de la Unesco i la Delegació Diocesana d'Ecumenisme i Diàleg Interreligiós. També hi participaran ciutadans musulmans, jueus, cristians i de tradicions espirituals orientals.