Foto Rectangle:

Aquest dimarts, 9 de juny, ha mort a la Casa Sacerdotal de Lleida Mn. Joan Quer i Camí, a l'edat de 81 anys. Els actes d'enterrament i funeral tindran lloc demà dimecres, 10 de juny, a les 10,30 hores del matí, a la Catedral de Lleida.

Mn. Quer va nàixer a Aitona (el Segrià) el 12 de febrer de 1934, fill de Joan i Maria. Fou batejat a la Parròquia de Sant Antolí, mr. de la mateixa localitat, el 14 de febrer de 1934.

L’any 1944, ingressà al Seminari Diocesà de Lleida, on cursà els estudis eclesiàstics, a la Capella del qual rebé l’ordenació de prevere de mans del bisbe Aurelio del Pino Gómez el 18 de novembre de 1956.

Exercí el seu servei pastoral a les parròquies de Binèfar i Albelda ­-actualment pertanyents a la diòcesi de Barbastro-Monzon-; a la de l’Assumpció de la Mare de Déu, de Castelldans; a la de Sant Pere Apòstol, de Puigvert de Lleida; a la de Sant Joan Baptista, de l’Albagès;  a la de la Nativitat de la Mare de Déu, de Serós; a la de Sant Antolí, d’Aitona, i a la de l’Assumpció de la Mare de Déu, d’Almenar.

Durant el seu servei presbiteral també va ser Delegat Episcopal per a la Zona de Catalunya, i arxipreste del Segrià, a més a més de membre del Consell Pastoral diocesà.

El 18 de setembre de 2007, fou nomenat canonge de la Santa Església Catedral de Lleida data en què passà a residir a la Casa Sacerdotal de Lleida, on ha lliurat la seva vida al Creador, el 9 de juny de 2015.

Reposi en pau, Mn. Joan Quer.