Els dies 1 i 2 de juliol han tingut lloc, al noviciat de les Caputxines del Diví Pastor de Pallejà, les II Jornades d’Estiu per a Consiliaris i Animadors de la Fe.

Durant aquest dos dies s’ha fet un treball que ha aplegat consiliaris diocesans i d’esplais, i també animadors de la fe, uns 30 assistents que han compartit formació, diàleg i vivències per fer més fecunda la tasca d’acompanyar i evangelitzar aquest àmbit de l’Església que és l’educació en el lleure dels infants i joves de moltes parròquies de Catalunya.

Una activitat coordinada des del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC) i les Fundacions  de l’Esplai dels diferents bisbats que la formen.

El contingut del curs volia aprofundir i treballar el llibret de "La Pastoral en l’Esplai", que recull dos grans blocs, d’una banda la proposta educativa del moviment de centres d’esplai cristians de Catalunya, i de l’altra el Directori Pastoral per als centres d’esplai cristians. Amb una dinàmica de xerrades i treball de grup s’han anat treballant tots els continguts de l’opuscle. Un treball dirigit pels diferents consiliaris diocesans que han fet una presentació dels grans blocs amb un seguit d’intervencions per part dels assistents, moments que han obert un ric diàleg de propostes, experiències i també crítiques a la problemàtica de l’atenció i l’acompanyament d’aquests grups en el sí de les parròquies i els bisbats.

Les Jornades han comptat amb la presència del director general de la Fundació Pere Tarrés, el Sr. Josep Oriol Pujol que ha ofert la seva visió sobre la pastoral en el lleure i els seus diferents àmbits (colònies, casals, campaments, cursos de formació...). I també el seu compromís i el de la Fundació per escoltar i reflexionar totes les aportacions i suggerències que es puguin fer arribar.

També hi ha assistit Mons. Agustí Cortés, bisbe de Sant Feliu de Llobregat, i Mons. Francesc Pardo, bisbe de Girona delegat de la Conferència Episcopal Tarraconense per la Pastoral de la Joventut (SIJ) i, per tant, encarregat d’acompanyar el món dels esplais i els agrupaments escoltes de casa nostra. Mons. Pardo ha dirigit un dels bloc de treball titulat "Què demana l’Església als esplais", amb una suggerent exposició que volia ser una viva reflexió de la missió i l’estil evangelitzador en els esplais. Després de la seva exposició s’ha fet un ric i compartit diàleg entre els més de 30 assistents a la xerrada, que no han deixat ningú indiferent.

Un cop finalitzades les Jornades, és el torn d’iniciar les colònies i campaments que tindran lloc en els bisbats de Catalunya, una tasca que l’Església ofereix per ajudar a la formació integral i vivencial de la fe dels infants i adolescents de les nostres poblacions i parròquies.