El dimecres dia 6 de novembre, a la sala parroquial de la parròquia l'Assumpció de Maria de les Borges Blanques, es reuniren, a les vuit del vespre, una setantena de persones vingudes de les parròquies que formen la Unitat Pastoral de les Borges Blanques, Juneda, Torregrossa, Puiggròs i la Floresta. El motiu fou l'inici del curs de catequització 2013-14, l'objectiu del qual el senyor bisbe, Mnr. Joan Piris, demanà al finalitzar l'Assemblea diocesana del passat mes de juny.

L'acte, iniciat amb uns cants de pregària, fou presentat pel rector de les cinc parròquies, Mn. Daniel Gómez, acompanyat del vicari Mn. Josevi Forner, el diaca adscrit a la Unitat Pastoral, Mn. Juan Ignacio Toscano, i diverses persones auxiliars de les tasques pastorals.

Entre els assistents també hi figuraven una desena de joves de quinze i setze anys que iniciaven la catequesi de confirmació.

Mn. Daniel presentà l'acte i explicà l'objectiu que es perseguia durant aquest curs, baix la petició del Sr. Bisbe i que era el coneixement de la Bíblia i la lectura creient de la paraula de Déu. Explicà la mecànica de les reunions, previstes pel primer i tercer dimecres de cada mes. En el primer dimecres, es desenvoluparan els temes de manera conjunta, saltejant els llocs de trobada entre les Borges Blanques, Juneda i Torregrossa, i el tercer dimecres serà per compartir el tema a cada parròquia i cada grup.

Per poder conciliar la vida familiar durant el procés del curs, es fixà l'horari de les vuit fins a les nou del vespre, preveient els desplaçaments necessaris en un paratge on, a l'hivern, sovintegen les boires.

A continuació, prengué la paraula Mn. Josevi i presentà el tema del dia, fixant la tasca a seguir i a desenvolupar pels grups en la propera sessió.

L’acte finalitzà amb una pregària i demanant la intervenció de la Verge Maria per l'aprofitament del curs.

Josep Domènech