El dissabte 5 d'abril de 2014 s'ha celebrat a la Casa de l’Església de Sant Feliu de Llobregat la Jornada d'Apostolat Seglar de Catalunya, convocada per la Comissió Interdiocesana d'Apostolat Seglar (CIAS) de la Conferència Episcopal Tarraconense. Ha tingut per lema "Camins d'evangelització".

A la trobada qua ha comptat a amb la participació de tres lleidatans, hi han assitint mes d'un centenar de persones, laics, laiques i consiliaris pertanyents a l'Acció Catòlica i a diverses associacions d'apostolat seglar i nous moviments, provinents de tot Catalunya, s'han aplegat a la Casa de l'Església de Sant Feliu de Llobregat amb els objectius de visibilitzar la realitat de l'apostolat laïcal a Catalunya, ajudar a la coneixença mútua, formar-se per a l'evangelització i aportar iniciatives per a la promoció de l'apostolat seglar.

Mons. Agustí Cortès, bisbe de Sant Feliu de Llobregat, ha donat la benvinguda als assistents, entre els quals hi havia Mons. Francesc Pardo, bisbe de Girona. Ha remarcat que els bisbes desitgen un laïcat confessant de la fe, compromès en el món, amb veu pròpia i en comunió eclesial.

Mons. Xavier Novell, bisbe de Solsona i president de la CIAS, ha remarcat la necessitat que avui tenen els laics d'associar-se per tal de poder afrontar el repte de l'evangelització.

La primera ponència ha estat a càrrec de Cori Casanova, membre del Moviment de Professionals Catòlics de Barcelona, i de Jaume Galobart, delegat de Catecumenat i membre de l'equip d'Apostolat Seglar de la diòcesi de Terrassa.

Cori Casanova ha definit la funció dels laics en el Poble de Déu com "ser veu de l'evangeli en el món i ser veu del món en l'Església". La missió dels laics s'ha de viure en una espiritualitat arrelada en la presència-absència de Déu en el món. Alhora, els laics han de ser portaveus del món a l'interior de la parròquia. Finalment, ha manifestat la necessitat de continuar el procés de renovació de l'Acció Catòlica, en comunió amb altres realitats afins, i de ser acompanyats per preveres sensibles a la realitat laïcal.

Jaume Galobart ha assenyalat el repte i l'esperança que suposa la nova realitat del catecumenat: cada vegada més persones demanen un accés a la vida cristiana provinents de situacions de "perifèria": cal un nou llenguatge per tal de despertar i transmetre la fe, cal un acompanyament personal i un recolzament de la comunitat.

La segona ponència ha estat pronunciada per Anna Almuni, delegada d'apostolat seglar de Barcelona. Parlant de l'espiritualitat evangelitzadora dels laics, ha afirmat que tots som alhora deixebles cridats a seguir Jesús i missioners enviats per ell a anunciar la bona notícia i tenir cura dels altres. El laic cristià ha de ser contemplatiu de la Paraula, arrelat en la persona de Jesús, i contemplatiu del poble, atent a les crides de Déu que es manifesten en els germans, amb la mirada posada en el món que necessita ser transformat i en els pobres amb qui Jesús s'identifica.

Després d'un temps de descans i de treball en grups, va arribar el diàleg en plenària per tal posar en comú els reptes que hem d'afrontar de cara a l'evangelització en la nostra societat. Les idees més destacades van ser la necessitat d'implicar-se en les parròquies, de tenir una actitud acollidora, d'aprofundir en la formació i de viure l'evangeli joiosament.

Els moviments d'Acció Catòlica van llegir un comunicat conjunt en el qual fan palesa la seva aportació a la missió evangelitzadora del laïcat, basada en el compromís personal i col·lectiu, l'espiritualitat i el testimoni creient.

Cori Casanova, promotora de Laïcat XXI, va anunciar la celebració d'un Congrés del Laïcat del 2 al 4 d'octubre de 2015 al monestir de Poblet.

L'eucaristia, presidida pel bisbe Xavier Novell, i el dinar de germanor van cloure la jornada.

Més fotos de la jornada