Amb molt de goig hem acollit i acompanyat al Sr. Bisbe de Lleida, Mons. Joan Piris al llarg de tota la seva visita pastoral a la nostra Parròquia-Santuari de Santa Teresina de Lleida.

El dilluns, a les 18h ha iniciat la seva visita amb el grup d’infants de Catequesi de Comunió (1r. i 2n any) parlant amb ells de Jesús i de la importància que és tenir-lo com amic, participant en els cants d’advent i escollint una postal de Nadal entre totes les que havien fet els nens per presentar-la en la celebració de l’eucaristia del diumenge dia 16. Ha continuat la visita amb els catequistes de Primera Comunió, els monitors, els joves de confirmació i un grup de joves que ajuden en els projectes solidaris d’una missió del Tercer Món.

El dimarts, al matí ha visitat el col·legi veí de Joan XXIII. Els alumnes han cantat unes nadales i han establert amb ell una conversa molt de tu a tu. Tot seguit s'ha reunit amb l’equip de direcció, de pastoral i el claustre de professors obrint-se un espai de diàleg distès entorn a qüestions de l’ensenyament i altres temes socials.

A la tarda ha visitat el col·legi de les Dominiques, on també els nens li han cantat nadales, una d’elles amb ritme de rap molt graciós! i li han fet preguntes molt directes. Ha continuat amb els alumnes de batxiller i ha acabat amb l’equip de direcció i de pastoral compartint una estona de reflexió i amistat amb uns dolços nadalencs.

Més tard, ha visitat les dependències del Centre Obert  Pare Palau (l’obra social de la nostra parròquia) on s'ha adonat de la tasca de prevenció i reforç escolar que fem als nens/es en els seus tres nivells (petits,mitjans i grans). Després s'ha reunit amb l’equip coordinador del Centre i amb tots els col·laboradors i voluntaris tot agraint-los l’esforç i dedicació posat en aquesta tasca social.

I a les 20h s'ha reunit amb el Consell Pastoral de la Parròquia. Els representants de cada grup parroquial li han presentat les seves activitats pastorals i les seves dinàmiques així com alguna que altra preocupació pastoral. El sr. Bisbe els ha animat a caminar plegats seguint les petjades evangelitzadores dins la pastoral diocesana i eclesial.

El dimecres, ha visitat el col·legi de les Heures. Primer reunió amb l’equip directiu i després respostes espontànies i senzilles a moltes preguntes filosòfiques i religioses dels alumnes de Batxillerat.

A les 18h en la nostra parròquia s’ha reunit amb diversos grups: vida creixent, pastoral de la salut, servidors de la paraula, grup bíblic, espiritualitat carmelitana, animant-los a continuar amb un esperit renovat seguint les orientacions del pla pastoral diocesà.

A les 19,15h ha participat del res de vespres de la comunitat a la nova capella del Santíssim dedicada als pares de Santa Teresina (Lluís i Cèlia Martin).

El dijous, ha visitat la Llar Municipal de Santa Teresina on s’ha reunit amb la Junta de coordinació i direcció.

A les 20h l’ha acollit l´Associació de veïns “Barri Universitat. Moltes han estat les problemàtiques comentades i en especial els desnonaments i l’oferta diocesana d’una part de l’edifici de l’IREL (antic seminari).

El divendres, festivitat de sant Joan de la Creu, ha presidit l’eucaristia solemne concelebrada per tota la comunitat religiosa i amb la participació del cor parroquial. Després s’ha quedat a sopar amb la comunitat religiosa i les col·laboradores de la revista “Pluja de Roses” del Santuari.

El dissabte, ha visitat 3 families on hi ha malalts i els hi ha donat la comunió.

Al migdia, ha celebrat l´eucaristia a l´Oratori del passeig de Ronda, i ha acabat dinant amb les famílies i la gent gran.

Amb l´Eucaristia de les 11,30h del diumenge, on participen els nens i nenes de primera comunió ha finalitzat la seva visita Pastoral.

Sr. Bisbe, Mons. Joan Piris, gràcies per la seva proximitat i el seu afecte donat al llarg d’aquests dies.

P. Jesús Sans i Compte, ocd.

Rector de la Parròquia de Santa Teresina.