Donar prioritat a una lectura creient de la Bíblia per revitalitzar la fe i, alhora paral·lelament, enfortir i consolidar aquell nucli de persones que constitueixen l’ànima de cada parròquia o comunitat de la nostra diòcesi, el qual assegura el seu funcionament, són els dos objectius pastorals que el bisbe Joan va demanar al gairebé mig miler de cristians lleidatans que ahir, 26 de setembre, es van aplegar a la Casa de l’Església-Acadèmia Mariana, per escoltar els missatges de la Jornada d’Enviament, que obre el curs 2013-14 al Bisbat de Lleida.

El bisbe Joan va fer aquesta crida “a cada batejat, a totes les comunitats parroquials, a les delegacions i a les institucions diocesanes” als fidels que van omplir l’auditori de l’Acadèmia Mariana, i també l’oratori, des d’on es van poder seguir les paraules del nostre pastor per circuit tancat de televisió.

Sota el títol d’Arrelats en la paraula de Déu, amb què ha batejat els objectius pastorals, el bisbe Joan recordava en la seva intervenció com el Concili Vaticà II ja va dir que “cada batejat és cridat a complir una missió”.

“Sabem –deia el nostre pastor- que, a més dels Dotze, Jesús en designà uns altres setanta-dos i els envià de dos en dos perquè anessin davant a cada poble i a cada lloc per on ell havia de passar. De dos en dos, formant un grup o comunitat, els envia a fer saber a tothom que Déu és a prop i ens vol veure promovent una vida més humana”. Una tasca difícil i plena d’entrebancs, però que cal fer, per anunciar que “ha començat un ordre nou”.

Per això, el nostre Bisbe manifesta que “els cristians tenim davant una tasca ineludible: anunciar la fe que professem i fer-ho de manera creïble per als altres”. És llavors quan ens demana revitalitzar la fe prioritzant “una lectura creient de la Bíblia” i quan vol que enfortim i consolidem aquells nuclis de persones, que són i han de continuar essent l’ànima de cada parròquia i comunitat. “Són els que asseguren el seu funcionament ordinari. Pocs o molts, són els testimonis, els signes públics en els quals s’encarna la comunió i la missió de l’Església. Pel bisbe Joan “això pot ajudar que hi hagi i funcioni un Consell Pastoral (parroquial i arxiprestal), així com la potenciació en cada territori de l’equivalent a les àrees de cooperació”, en les quals està organitzat el treball de la Diòcesi: Litúrgia i espiritualitat, Gaudium et Spes o Evangelització, Acció Caritativa i Social i la participació en les diferents ofertes de Formació cristiana.

El bisbe Joan va acomiadar l’acte animant els cristians a renovar una convicció: “Déu ha intervingut ja en la història de la Humanitat d’una manera definitiva. Allò nou ja ha començat: l’esperança oberta en l’horitzó de la fe no va mai al marge de la història, perquè és en ella on esdevé la salvació de Déu, i el Déu vivent que ens ha donat la llibertat empeny cap endavant els nostres esforços”.

La Jornada d’Enviament va estar precedida de la presentació del llibre “Entre tots i per al bé de tothom”, que va convertir-se en l’homenatge dels cristians de Lleida al seu bisbe, amb motiu de les noces d’or sacerdotals i del cinquè aniversari del seu servei pastoral a la Diòcesi lleidatana. En aquest acte, presentat pel vicari general, Mn. Ramon Prat, va participar el bisbe auxiliar de Barcelona, Sebastià Taltavull. També hi eren presents a la taula de presidència el vicari episcopal de Pastoral, Mn. Josep Antoni Jové, i el secretari general de la Diòcesi, Mn. Víctor Espinosa.