Tipus
Ajudant a viure (Bisbe Joan)
Producció
Data publicació:
dg., 11/16/2014
Fitxer audio:

Si fa uns mesos demanàvem fer de la Declaració de la Renda una declaració de principis, ara seguim demanant l'ajuda i el compromís econòmic dels batejats.

Quan parlem de principis ens estem referint a allò que orienta la vida d'un ésser humà. A l'hora d'actuar, és important ser persona de principis: demostra la coherència entre el que es diu i el que es fa.

En celebrar un any més el DIA DE L'ESGLÉSIA DIOCESANA (DIADA DE GERMANOR en els Bisbats de Catalunya) cal tornar a remetre'ns a aquells principis que ens mouen com a Església a ajudar als altres. Junts som la comunitat dels fills de Déu en la parròquia i al territori més ampli de la Diòcesi de Lleida, i estem presents i propers als nostres conciutadans des dels principis de l'Evangeli. Participem en la vida de l'Església i som corresponsables del sosteniment de la nostra parròquia i de la nostra diòcesi.

En els últims temps s'ha posat de moda parlar de paradigma referint-se a un model de vida o punt bàsic de referència. Canviar de paradigma seria canviar de manera de veure o entendre les coses, quasi sempre per motius externs a un mateix. Però, quan nosaltres parlem de principis estem parlant de motivacions interiors que ens sostenen i que ens porten a prendre decisions personals i fonamentades: són les motivacions que inspiren la nostra conducta quotidiana. No els podem reduir a un ideal, a una aspiració o a un deure moral a tenir en compte, sinó que qualifiquen concretament la nostra conducta. En la mesura en què els vivim de debò es manifesten en les nostres accions, perquè tradueixen les nostres actituds de fons.

El lema d'aquesta Jornada de l'Església Diocesana precisa que participar en la vida de la teva parròquia és fer una declaració de principis. I, contemplant la vida ordinària de les nostres parròquies i del conjunt del Bisbat, no puc menys que agrair de cor la participació de tants en tantes iniciatives i en favor de tants que necessiten tant. Seguim, doncs, participant amb el nostre temps i els nostres talents i també amb la nostra col·laboració econòmica. Compartir és un dels principis bàsics de la vida i doctrina de Jesús.

En aquesta Jornada dedicada a compartir, fem concretament una crida a la generositat de cadascun: l'Església necessita la teva ajuda i el teu compromís econòmic.

Rebeu la salutació agraïda del vostre germà bisbe,

+ Joan Pirirs Frígola, Bisbe de Lleida