Missatge del Sant Pare amb motiu de l’Any Jubilar Teresià

El Papa Francesc ha intervingut directament als actes del Vè Centenari del naixement de Santa Teresa d’Àvila adreçant una carta al bisbe d’aquesta ciutat castellana, on aquest 15 d’octubre s’ha donat el tret de sortida a l’any jubilar i que ha estat llegida durant la missa, a la qual han assistit unes 7.000 persones. A la carta, el Pontífex anima a continuar pel “camí de l’alegria, de l’oració, de la fraternitat i del propi temps”, perquè les petjades de Santa Teresa “ens condueixen sempre a Jesús”.

El Papa, a la seva carta, comença demanant als cristians "conèixer la història d'aquesta insigne fundadora". Una història amb la qual "aprenem a ser pelegrins", basada en aquests quatre camins: l'alegria, l'oració, la fraternitat i el propi temps. Alguna cosa que podem fer tots, doncs "els sants, abans que herois esforçats, són fruit de la gràcia de Déu als homes. Cada sant ens manifesta un detall del multiforme rostre de Déu".

Homes i dones alegres, doncs "l'Evangeli no és una borsa de plom que s'arrossega pesadament, sinó una font de goig que omple de Déu el cor i ho impulsa a servir als germans!", va incidir Francesc, qui va subratllar que "aquest camí no podem fer-ho sols, sinó junts".

"Estimar-se molt uns a uns altres, desprendre's de tot i veritable humilitat": aquestes són les claus de la santa d'Àvila, i el model a seguir, també avui, pels seguidors de Jesús: "Com desitjaria, en aquests temps, unes comunitats cristianes més fraternes on es faci aquest camí!", va incidir el Pontífex.

"Ja és temps de caminar, caminant pels camins de l'alegria, de l'oració, de la fraternitat, del temps viscut com a gràcia! Recorrem els camins de la vida de la mà de santa Teresa. Les seves petjades ens condueixen sempre a Jesús", va concloure el missatge papal, que no va confirmar una visita a Àvila que, malgrat tot, cada vegada sembla més propera. I que podria anunciar-se, de manera oficial, en les properes dates.

AdjuntMida
PDF icon Mensaje Papa.pdf116.92 KB