Tipus
Prop de vosaltres (Bisbe Salvador)
Producció
Data publicació:
dg., 11/06/2022
Estimats diocesans:

D’entrada, un avís per als amables lectors dels nostres estimats diaris locals. N’hi ha alguns que reben aquest comentari setmanal per mitjà del Full Parroquial o per un fullet que distribuïm en els centres catòlics (per això el tenen repetit) i d’altres que només el tenen a través de la premsa escrita. A tots us devia aquesta breu explicació en el sentit de justificar el mateix escrit que apareix en el fullet amb una brevíssima i nova introducció. Recordeu que anomenem aquesta jornada Diada de Germanor o dia de l’Església Diocesana, on donem a conèixer els comptes i els serveis prestats durant un any a tota la societat. En aquest cas, els de l’any 2021. El títol és l’utilitzat, des de fa dècades, com a “marca” de la campanya. No podia imaginar que unes paraules juntes poguessin indicar múltiples situacions en què es veiessin implicats individus i comunitats per compartir tot allò que tenen: els uns, donant; i els altres, beneficiant-se del que Déu ha posat a les seves mans.

L’expressió “X tants” ha estat usada durant els últims anys per part de l’Església a Espanya com una mena de logotip o reclam per anunciar a tota la societat la importància de l’ajuda mútua i per recordar la responsabilitat de tots els cristians en el sosteniment de les activitats litúrgiques, formatives i caritatives que realitza la comunitat eclesial. Va ser una encertada expressió que va calar molt aviat en el cor de tothom perquè denotava unes característiques implícites plenes de col·laboració, solidaritat i agraïment.

Hi va haver un temps en què la nostra reflexió es va centrar en la paraula família. Repasseu els anteriors fullets i descobrireu la riquesa del terme emprat. Per a aquest any s’ha eixamplat el radi d’acció de la nostra mirada i de les nostres intervencions. És una referència universal, sense barreres,sense discriminacions, amb l’objectiu d’atansar-se al proïsme i d’oferir-li el millor que l’Església té i administra en tots els àmbits de la seva actuació. El “X tants” permet explicar que l’ajuda arriba a molts i que la gratitud s’ha de manifestar sempre.

Em plau agrair a tothom la col·laboració que realitzen al llarg de l’any en parròquies, en centres educatius i associacions caritatives, en comunitats diverses on es fa palès l’amor de Déu i l’atenció al germà. És fonamental el temps i la dedicació de molts creients a aquest servei. Gratitud que s’estén a tots aquells qui, veient la tasca de les institucions d’Església, valoren positivament la seva activitat i aporten els seus donatius a aquesta finalitat. Gratitud a tots els membres de l’Església per la seva aportació econòmica. A més de les seves pregàries i la seva dedicació.

Durant els últims anys es comprova l’augment progressiu de les “x” en les declaracions de la renda dels espanyols. És un indicador de l’estima envers la institució. Això ens omple de joia als responsables de l’Església i ens obliga a millorar la nostra presència i el nostre servei. No solament volem augmentar el nombre dels qui se’n beneficien ans també la qualitat i la quantitat dels elements materials i espirituals que s’ofereixen. No solament “X tants” sinó per a tant. En aquestes pàgines trobareu un breu resum dels ingressos i despeses de la nostra diòcesi. I els corresponents serveis prestats. No dubteu a col·laborar amb els vostres suggeriments per tal de millorar el compromís de l’Església en la societat.

† Salvador Giménez Valls
AdjuntMida