El passat 5 de novembre va tindre lloc la presentació de la campanya institucional de Càritas Diocesana de Lleida.

L'acte va començar amb una pregària en la qual Mossèn Carles Sanmartín convida als assistents a participar en la tercera Jornada Mundial dels Pobres que tindrà lloc el diumenge 17 de novembre.

A continuació, el Bisbe Salvador va destacar que "la nostra Càritas no pot ser una ONG sinó que ha d'estar fonamentada en l'amor de Déu". I va recalcar que "mai ens oblidem dels nostres amics pobres". Per acabar va agrair a tots els voluntaris "tot el treball que feu".

Després, els participants van reflexionar sobre el lema d'aquest any: 'Som Do, Som Missió, Som comunitat'. I ho vam fer a partir de la paràbola dels talents. En aquesta línia, la campanya d'enguany destaca que cal "fer arribar els nostres talents a tothom i ser clars en els nostres missatges, no enterrar els talents". En aquesta línia, Càritas vol recalcar que "Déu sempre ens dóna les eines per desenvolupar els nostres talents". Entre altres causes Càritas treballarà aquest any per "fer comunitat col·laborant per cuidar la casa comuna".

Per cloure la sessió el director de Càritas Diocesana de Lleida, Rafael Allepuz, va destacar que "tots tenim capacitats, tenim dons i els podem transmetre". "A veure si entre tots aconseguim que el compromís estigui de moda", va afegir.

Entre altres iniciatives els assistents van explicar les tertúlies que es porten a terme per fomentar la convivència entre voluntaris de Càritas i persones nouvingudes.