El passat dissabte, 24 de febrer el Bisbe Salvador va venir a Les Borges Blanques per fer la visita pastoral corresponent. Acompanyat de Mn. Josep Solé, visitaren la residència assistida, presidint el Bisbe Salvador la Santa Missa que cada dissabte se celebra en aquell centre. En acabar, va passar a saludar i conversar amb els cuidadors i residents. Acabat l'acte, el Bisbe Salvador acompanyat de Mn. Solé, va fer diverses visites a malalts i gent impedida de la comunitat parroquial. A les vuit del vespre presidí la missa anticipada a la parròquia.

En l'homilia, el Bisbe Salvador, va difenciar dues parts; a la primera va comentar l'Evangeli i la paraula de Déu. Va deixar palès l'important que era pels cristians la paraula de Déu, i l'ús que en calia fer seguint-la i fent-nos-la nostra per complir i accedir a la Vida Eterna. La segona part la dedicà a explicar què era i en què consistia una visita pastoral del Bisbe a les parròquies de les quals ell n'era el pastor.

Acabada la Santa Missa el Bisbe Salvador, va donar les gràcies a la comunitat parroquial i a les autoritats municipals presents, dient que s'havia sentit molt ben acollit i impressionat per la imponent església, encoratjant-nos a cuidar i conservar aquest llegat dels nostres avantpassats. En finalitzar li fou entregat un present com a record i agraïment de la seva visita.

El dilluns, dia 26 a la tarda, el Bisbe Salvador continuà la seva visita reunint-se amb els diferents grups parroquials a la sala d'actes de l'abadia, foren dues hores llargues de presentació i valoració del treball i els afers dels grups que explicaren al Bisbe els seus encerts i les seves aspiracions. La visita pastoral ens ha deixat molt bona impressió per l'atansament del Bisbe Salvador a la comunitat, per la seva senzillesa i pel seu afany de conèixer la vida parroquial.

Josep Domènech.