Una delegació de Càritas Diocesana de Lleida, encapçalada pel Bisbe Salvador, participarà el dissabte 5 de març en una trobada amb el cardenal Luis Antonio Tagle que visitarà Barcelona aquest cap de setmana. Una desena de voluntaris de Càritas Diocesana de Lleida participaran en la trobada.

'Acollir i acompanyar en un món canviant' és el títol de la conversa amb el Cardenal Luis Antonio Tagle, que aprofitant la seva visita a Barcelona el pròxim 5 de març, el Secretariat de Pastoral amb Joves de l'Arquebisbat de Barcelona, Càritas Catalunya i la Fundació Escoles Cristianes de Catalunya, han organitzat.

La Conversa, que tindrà lloc a l'Auditori Fòrum CCIB el 5 de març de 10:30 a 13:00 h, està orientada a l'acollida i l'acompanyament de la vulnerabilitat en l'àmbit educatiu i familiar. Està dirigida a voluntaris i contractats de Càritas, educadors, pares i mares, professors i professores, catequistes, mossens i totes aquelles altres persones que -d'una manera o altra- estan vinculades a l'educació dels infants, adolescents i joves.

El format de la trobada comptarà, en primer lloc, amb una ponència del Card. Tagle entorn del tema principal i, seguidament, es passarà a temps de diàleg i torns de preguntes en un to més informal. Entre els perfils que es tractarà, destaca; l'Escola, quant al «compromís social de l'escola com a testimoni evangelitzador»; Càritas, per parlar sobre el voluntari; la Família, respecte a la transmissió de la fe; i, finalment, els Joves, per a reflexionar sobre els «anhels i dificultats en l'aproximació al cristianisme».

El diumenge 6 de març, el cardenal Tagle serà el convidat especial en la nova edició de la celebració Sent la Creu, en la basílica de la Sagrada Família. Enguany, amb el nom Sent la Creu de Filipines, tindrà lloc aquest acte, acompanyat per una rèplica de la creu de Magallanes, de Cebú (Filipines), que simbolitza l'arribada del cristianisme a l'arxipèlag fa cinc-cents anys.

L'acte, obert a tots, comptarà amb els joves de l'arxidiòcesi i presidirà l'arquebisbe de Barcelona, Card. Juan José Omella. Consistirà en una vetlla a la Creu seguida d'una eucaristia.