Dimarts 25 de maig, a les 12 del migdia, ens hem reunit tots els delegats de pastoral vocacional de les diòcesis amb seu a Catalunya i el delegat de l'Unió de Religiosos de Catalunya, p. Llorenç Puig s.j., presidits pel bisbe de Terrassa, Mons. Josep Àngel Sàiz Meneses.

La reunió ha transcorregut, com habitualment, de manera molt àgil i alegre. Hem revisat la nostra presència a les xarxes socials, acordant els nous passos vers la unificació dels recursos de les diòcesis catalanes en una única pàgina web compartida i consagrada exclusivament a la pastoral vocacional.

A més hem distribuït entre tots els delegats les tasques per planificar els materials i la posada en funcionament de la propera cadena de pregària per les vocacions, al novembre. Cadascú de nosaltres s'ha compromès amb una responsabilitat (buscar i gravar un testimoni, maquetació, subsidi litúrgic...) que posarem en comú a finals d'agost.

Finalment hem compartit les possibilitats d'activitats vocacionals d'estiu que ofereixen les diferents diòcesis. L'oferta és molt engrescadora i ens permetrà, des de la delegació de vocacions del bisbat de Lleida, proposar camins d'acompanyament formatiu a joves de diversos àmbits, per tal de facilitar-los el cultiu de la seva relació amb Déu.

Donem moltes gràcies a Déu per haver pogut compartir la comunió de tots els preveres que treballem la pastoral vocacional a les nostres diòcesis. Malgrat la limitació de la virtualitat, hem pogut viure la comunió i mirar com cada delegat s'esmerçava per compartir, per ajudar, per posar en comú, tot el seu amb els altres. Un bellíssim regal del Senyor, en una església que vol caminar plegada, sinodalment. Gràcies siguin dades a Déu!, com deien els nostres avantpassats.

Per enfortir i conscienciar-nos de la nostra missió de delegats de pastoral vocacional, ens hem emplaçat a pregar contínuament al Senyor, per les vocacions, amarant així la nostra relació amb Ell d’aquest noble anhel: que ens ensenyi a escoltar-lo a Ell i les dones i homes del nostre poble de Déu, enmig dels quals Ell ens regala la vida, l'amor, la missió i, el més gran de tot, la vocació sacerdotal.

D'aquest esperançador i generós intercanvi, ha sorgit també la informació d'una sèrie cristiana, sufragada en micro-mecenatge per multitud de cristians d'arreu del món, on podem recrear, en una versió de gran qualitat professional, la crida per part de Jesús, dels seus primers seguidors. Una proposta engrescadora i enriquidora per gaudir d'una producció cinematogràfica molt interessant en les vacances que s'atansen. Us convido a veure-la: «The Chosen». A sota teniu el link.Els capítols són en anglès, però podeu activar els subtítols en català, en castellà o en moltes altres llengües.

La vocació, com tota realitat de la nostra vivència cristiana, és inaccessible sense la fe, sense la capacitat d'acollida d'un misteri que ens supera, perquè Déu és anterior i més gran que nosaltres. La vocació, abans que proposar-se, que explicar-se, que meditar-se... ha de ser demanada a Déu, com tota gràcia. Per això us convidem a l'espai de pregària eucarística que celebrem cada diumenge a Sant Llorenç a les 19:30. També us podeu unir a nosaltres per YouTube (Pastoral vocacional Lleida), o des del silenci de la vostra pregària domèstica. No ens està permesa la desesperança, creiem en un Déu que ni la mort ni el pecat han pogut arrencar del nostre costat. Escoltem-lo, acollim-lo. NO ENS MANCARAN MAI LES VOCACIONS NECESSÀRIES. MAI!

Mn. Joaquim BLAS PASTOR

DELEGAT DE PASTORAL VOCACIONAL

BISBAT DE LLEIDA

CANAL YOUTUBE PASTORAL VOCACIONAL BISBAT DE LLEIDA