[09-05-24] Els locals de la parròquia de Sant Antoni Maria Claret al barri de Balàfia va acollir ahir dimecres una trobada del Consell Parroquial amb el bisbe de Lleida, monsenyor Salvador Giménez, i el P. Provincial del Claretians, Juan Martín Askaiturrieta. Per part del Consell Parroquial hi eren presents representants de tots els grups pastorals Equip de seguiment de Postbateig, Equip de Catequistes de Comunió i Confirmació, Equip d’Animadors del MIJAC, Associació Recreativa Kina Kreu, Equip d’Economia, Equip de neteja, Grup de Vida Creixent, Càritas, Acció Catòlica Obrera, Grup de litúrgia i Grup de post-confirmació, juntament amb els P. Nemesi Solà, P. Josep Vilarrubias i P. Dion Paskalis, membres de la comunitat a Lleida.

Durant la trobada, el Provincial Askaiturrieta ha concretat alguns dels motius del tancament de la comunitat claretiana a Lleida a finals del mes d’agost, explicant que la manca de vocacions els ha fet replantejar-se els seus objectius i prioritzar com reforçar altres comunitats. No obstant això, els membres del Consell han tornat a mostrar el seu disgust i el gran dolor que els està causant aquesta decisió que consideren massa precipitada. Totes les persones assistents coincideixen a dir que, si bé per una banda entenen els motius, per l’altra estan disconformes en la manera d’anunciar aquest tancament, i sobretot, que aquest fet, irreversible segons el P. Askaiturrieta, s’hagi de produir en el termini de tres mesos.

Una de les demandes del Consell Parroquial ha estat que, si més no, es pogués ajornar el tancament de la comunitat claretiana a Lleida i allargar un parell d’anys la seva presència a Balàfia. Tots els grups han mostrat la seva predisposició, guiats per l’esperit del P. Claret, a donar continuïtat a la tasca pastoral que s’està duent a terme actualment i que durant més de 50 anys ha estat punt neuràlgic, de cohesió social i espiritual al barri de Balàfia. Tanmateix, coincideixen que aquesta urgència en el tancament és un gran obstacle per treballar en la configuració de noves estructures laiques per a l’organització i gestió de les activitats parroquials.

Per la seva banda, el Bisbe Salvador Giménez ha garantit la continuïtat de tots els serveis religiosos, amb el nomenament d’un nou rector diocesà tan bon punt sigui efectiu el tancament de la comunitat claretiana. Així mateix, ha manifestat tot el seu suport als membres del Consell Parroquial i la seva voluntat de treballar conjuntament amb tots els grups pastorals amb l’objectiu de garantir la millor manera de fer aquest traspàs i mantenir viva la vida pastoral, un cop s’hagin reunit novament amb el Govern Provincial dels Claretians per acabar de decidir altres aspectes com ara l’ús dels locals parroquials ubicats al carrer Mossèn Pelegrí.

Justament davant d’aquests locals, ahir al vespre, una estona abans d’aquesta reunió va tenir lloc una concentració festiva de persones vinculades a la parròquia (infants, famílies, catequistes, joves del MIJAC, voluntariat de Càritas, membres de Vida Creixent....), que van voler expressar amb cants i un manifest el seu suport, agraïment i estima als pares claretians de Balàfia. La cinquantena d’assistents van fer el lliurament de les més de 400 firmes recollides des de diumenge, en AGRAÏMENT a la seva tasca.

El Consell Parroquial es reunirà properament per abordar temes urgents com és la nova estructura parroquial i com afrontar la programació del nou curs.