Els dies 6 i 7 de febrer de 2020 ha tingut lloc la reunió n. 233 de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET), a la casa d’espiritualitat Claret de la ciutat de Vic. La reunió ha estat presidida per Mons. Joan Planellas i Barnosell, arquebisbe de Tarragona.

1. Els bisbes han tractat la preparació de la commemoració del vint-i-cinquè aniversari del Concili Provincial Tarraconense de 1995. La CET ha publicat una nova edició de les resolucions conciliars amb el títol Concili Provincial Tarraconense – 1995. Documents i resolucions. Edició comentada dels 25 anys – 2020 (Barcelona: Editorial Claret). També s’ha publicat als fulls diocesans de les deu diòcesis un especial commemoratiu el diumenge, 19 de gener, preparat pel Secretariat Interdiocesà de Mitjans de Comunicació Social (SIMCOS).

Per al proper 18 de març, de les 9.15 h a les 13.15 h hi ha programada una sessió acadèmica commemorativa a l’aula magna del Seminari Conciliar de Barcelona, la preparació de la qual s’ha encarregat a l’Ateneu Sant Pacià.

El dissabte 30 de maig, vigília de la solemnitat de Pentecosta, a la Catedral Metropolitana i Primada de Tarragona se celebrarà l’Eucaristia que clourà la commemoració del vint-i-cinquè aniversari amb un missatge dels bisbes de Catalunya al poble de Déu.

2. S’ha presentat als bisbes el Balanç econòmic de l’any 2019 i el Pressupost de l’any 2020 del Fons Comú Interdiocesà, els quals han estat estudiats i aprovats.

3. Mons. Francesc Pardo ha informat de la reunió de la Comissió de Coordinació Generalitat – Església a Catalunya per al Patrimoni Cultural, que ha estudiat diversos programes de restauració.

4. S’han revisat també diverses qüestions relatives a la difusió de la Sagrada Escriptura, la catequesi i la formació permanent dels diaques.

5. El divendres al matí s’ha portat a terme una trobada conjunta amb alguns professors de l’Ateneu Sant Pacià per tal de reflexionar sobre la qüestió de l’acompanyament i la protecció als malalts al final de la vida. Per part de l’Ateneu han intervingut el Dr. Ignasi Fuster, que ha fet una aproximació als aspectes filosòfics i antropològics, el Dr. Joan Torra, des de la teologia i la Dra. Margarida Bofarull, que ha presentat les qüestions més punyents sobre l’eliminació de la vida del malalt, l’eutanàsia i el suïcidi assistit, així com la resposta de l’Església que, a través de les cures pal·liatives, proposa una cultura de la vida i la compassió veritable.

6. Els bisbes han celebrat l’Eucaristia a la cripta del sepulcre de Sant Antoni M. Claret que han concelebrat amb el consell provincial dels claretians en l’escaiença dels 150 anys de la mort de Sant Antoni M. Claret.

Vic, 7 de febrer de 2020