El dia 10 de març, ben assolellat i ple de color, gent de Vida Creixent del bisbat hem arribat a Aitona, capçalera per uns dies d'una immensa catifa de color rosa en la florida dels fruiters. Érem unes quaranta-cinc persones. Passejada entre els presseguers, encís, fotos i pujada a l'ermita de Sant Joan de Carratalà, balconada oberta a la immensa plana florida i visita a l'antiga església romànica. Hi entonem tots junts del càntic de les criatures de Sant Francesc.

Tot seguit visitem la Cova del Pare Palau. Allí en clima de silenci i pregària assaborim la pau i l'espiritualitat del lloc. Hi entrem devotament en petits grups. Tot plegat, una bona preparació per a l'Eucaristia que seguidament baixem a celebrar en l'església parroquial de Sant Antolí d'Aitona. Amb una càlida acollida del rector mossèn Pau i alguns col·laboradors parroquials iniciem la celebració. S'hi respira una crida a la confiança suggerida per les lectures bíbliques de la missa en aquest context tens i dolorós de la guerra a Ucraïna. Cant final de l'himne de Vida Creixent.

Dinàrem a Serós, en el restaurant "La Disco" antic àmbit d'alegria juvenil. No podíem marxar d'aquella beneïda terra sense atansar-nos al monestir d'Avinganya. Impressionant enmig de la planúria i corprenent per les seves evocacions històriques.

A l'hora dels adéus, tots els assistents rebem l'obsequi d'un lot amb quatre esplèndides pomes del país.

És just reconèixer i agrair l'acollida de les Germanes Carmelites Missioneres a la Cova del Pare Palau, com també la participació de la comunitat parroquial d'Aitona.

I ja sabeu que a Vida Creixent les portes són obertes a les persones grans de les parròquies del bisbat per a compartir-ne l'espiritualitat, el compromís, l'amistat i l'alegria que ens uneix.