El bisbe auxiliar de Barcelona i vicari general Mons. Antoni Vadell i Ferrer ha mort aquest dissabte, dia 12 de febrer, festa de santa Eulàlia, patrona de Barcelona, a l’edat de 49 anys.

Nascut a Llucmajor el dia 17 de maig de 1972, va rebre l’orde del diaconat a la Capella del Seminari Nou de Mallorca l’any 1997; i va ser ordenat prevere l’any 1998 a la parròquia del Beat Ramon Llull, a Son Cotoner, lloc on va exercir els primers anys del seu ministeri.

Entre 2009 i 2014 va ser vicari de les parròquies mallorquines de Sant Josep Obrer i de Corpus Christi. També va exercir com a rector de la Unitat Pastoral de la Mare de Déu de les parròquies de Santa Maria la Major, Sant Domingo i Crist Rei d’Inca, Sant Llorenç de Selva, la Immaculada Concepció de Caimari, Sant Joan Baptista de Manacor, Santa Tecla de Biniamar i la Nativitat de la Mare de Déu de la Lloseta.

El 9 de setembre de 2017 va rebre l’ordenació episcopal a la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona, després del seu nomenament com a bisbe auxiliar d’aquesta arxidiòcesi, de la qual també n’era el vicari general.

Llicenciat en Teologia, amb l’especialitat en Pastoral de la Joventut i Catequètica, per la Universitat Pontifícia Salesiana, va dedicar gran part de la seva tasca a l’àmbit de la pastoral catequètica i juvenil. Va ser rector del Seminari Menor de Mallorca entre 1999 i 2006 i coordinador pastoral del Col·legi diocesà de Sant Pere entre 2000 i 2006. També va ser professor del Centre d’Estudis Teològics i de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Mallorca, a més de professor convidat a l’Escola Universitària Alberta Giménez. Altres càrrecs que va ocupar en aquest àmbit van ser el de delegat diocesà de Pastoral Vocacional de Mallorca, delegat diocesà de Pastoral Catequètica i Litúrgica, també de Mallorca, i vicari episcopal per a l’Evangelització de la mateixa diòcesi.

Mons. Vadell va ser, fins a l’actualitat, president del Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i Balears. Per altra banda, va ser membre de la Subcomissió Episcopal de Catequesi, dins de la Comissió Episcopal d’Ensenyament i Catequesi de la Conferència Episcopal Espanyola. Des del mes de març de 2020, era membre de la Comissió Episcopal d’Evangelització, Catequesi i Catecumenat.

Reposi en la pau de Crist.