La Conferencia Episcopal Espanyola ha presentat les dades de l’asignació tributaria registrades a favor de l’Església en la Declaració de la Renta de 2021, corresponent a l’activitat econòmica desenvolupada en 2020. A la delegació de Lleida el número de declaracions a favor de l’Església han estat 43.634. En relació a les quantitats, a la declaració de 2020 la quantitat destinada pels contribuients a l’Església católica a la demarcació de Lleida arriba a la quantitat de 1.555.029 euros. A la vegada, representa el 20,37 de les declaracions.

L'Església catòlica, com tota la societat espanyola i mundial, es va trobar en 2020 amb un panorama de gran incertesa. No obstant això, al mateix temps que disminuïen els recursos va iniciar una sèrie d'activitats per a eixir al pas de les noves necessitats i noves circumstàncies que es vivien en el seu entorn. En totes les diòcesis es van activar noves iniciatives ocasionades per la pandèmia, de les quals dona compte el portal iglesiasolidaria.es. En total quasi 700 iniciatives, de les diòcesis, de les congregacions religioses, de la institucions caritatives i assistencials de l'Església van eixir al pas d'aquesta situació. Les activitats organitzades van atendre totes les dimensions en les quals actua l'Església a Espanya, des de l'assistencial al celebrativo, des del catequètic i espiritual a la dimensió caritativa i solidària.

L'Església agraeix el compromís de totes les persones que sosté les seues activitats amb la seua oració, amb el lliurament del seu temps i amb l'aportació econòmica, que es fa visible de manera especial en la casella de la declaració de la renda. De la manera d'ajudar a l'Església a través del 0,7% s'informa puntualment, a través de Xtantos (portantos.es). També el portal donoamiiglesia.es permet donar directament a qualsevol parròquia d'Espanya, per a fer arribar directament les ajudes a les institucions que les posen al servei de la societat.

Com és habitual, l'Oficina de Transparència de la CEE prepara ja la Memòria d'activitats de l'Església catòlica a Espanya 2020, on donarà compte detallat de l'aplicació d'aquesta quantitat resultant de la X de la declaració de la renda i de tota l'activitat de l'Església a Espanya l'any de la pandèmia. Aquesta Memòria d'activitats serà presentada el mes vinent de maig. Tota la informació d'anys anteriors es pot consultar en la Memòria d'activitats de l'Església, a través el seu portal www.transparenciaconferenciaepiscopal.es.