El passat 1 de juny 2019, va tindre lloc, la primera trobada interdiocesana dels COF de Catalunya, a la seu del COF (Centre d'Orientació Familiar) Lleida-Bisbat de Lleida.

Les Delegacions de Família i Pastoral de Família de les esmentades diòcesi, ja feia anys que es reunien, però els COF, com a entitats amb caràcter i perfil propi, encara no s'havia fet.

A prop d'una vintena de participants de Girona, Barcelona, La Seu d'Urgell, Terrassa i Lleida (diòcesi promotora i organitzadora de la jornada), vam ajuntar-nos amb l'objectiu concret de conèixer-nos, intercanviar experiències, veure en què ens podem ajudar, coordinar esforços, en aquests temps dispersos. L'intenció es col·laborar i sobretot, mantenir la comunió, la comunicació i la informació interdiocesana, veient les dificultats a resoldre en conjunt i petits passos endavant... i sobretot "donar suport" entre nosaltres... amb la missió de ser Bons Samaritans, proclamant l'Evangeli amb un respecte absolut de l'altre, continuar acollint al Crist, en les persones que acollim als COF, ja que tots anem al mateix vaixell que és l'Església.

A la mateixa reunió van sorgir paraules d'agraïment i entusiasme, perquè estaven intentant donant forma i tirar endavant l'àmbit interdiocesà Català dels nostres COF.

Ja s'hi ha proposat pel 16 novembre 2019, la pròxima trobada interdiocesana a Girona. Després de la reunió de treball vam gaudir d'un senzill àpat al claustre del Bisbat, on es va acompanyar el Bisbe de Lleida Salvador Giménez. Finalitzant amb un petit obsequi commemoratiu d'una pera, producte típic de Lleida.

Lourdes Gilgado
COF-Lleida.