La Xarxa d'Entitats Cristianes d'Acció Caritativa i Social del Bisbat de Lleida es van reunir per videoconferència el passat dilluns 23 de març per compartir la situació creada arran de la crisi sanitària del coronavirus. El Bisbe de Lleida, Salvador Giménez, va participar en la reunió. Les entitats mantenen el seu compromís de treballar pels més vulnerables de la nostra societat. Les entitats de la Xarxa van explicar en videoconferència com s'organitzen per continuar portant a terme la seva tasca social i alhora respectar les mesures de seguretat establertes per les autoritats sanitàries.

En aquest sentit, les Obres socials Maristes mantenen la seva tasca de prevenció educativa amb els infants dels centres oberts, de La Mariola, i els projectes de formació i laboral pels joves, a través de facilitar recursos pedagògics i educatius. A més, l'entitat continua fent seguiment, ajut de gestions i acompanyament de la situació que estàn vivint les seves respectives famílies. Podeu contactar amb l'entitat al 617 28 10 18.

La Fundació Arrels-Sant Ignasi continua oferint el servei d'aliments de la Botigueta per les persones i famílies en situació de vulnerabilitat. El Centre Obert de l'entitat s'ha reajustat al servei sense poder fer servir la sala d'estar, però reforçant els serveis d'higiene de dutxes i bugaderia. A la vegada, continuen els programes d'acompanyament a les persones amb problemes d'addiccions i la comunitat terapèutica. Podeu contactar amb la Fundació Arrels-Sant Ignasi al 973 28 90 00.

El Voluntariat Vicencià continua amb el repartiment d'aliments a les 120 famílies assignades pels Serveis Socials del Centre Històric. L'entitat va repartir aliments el dilluns 23 de març i ho farà el dijous 26 de març ampliant les quantitats en proporció necessària d'aliments fins al pròxim repartiment que es farà el 14 d'abril. A més, s'han reforçat les mesures preventives com la utilització de guants i mascaretes per les persones voluntàries i la limitació en el nombre de persones en l'espai de distribució dels aliments a famílies vulnerables.

Per la seva banda, Càritas Diocesana de Lleida està fent atenció telefònica al Tel: 973 28 30 81 de les vuit del matí fins a les dues de la tarda i a la tarda de quatre a set. A més, l'acollida social es continua fent de 10 a 13 hores amb permanència presencial d'un professional dels serveis de recepció, acollida, acollida laboral, Administració i una persona de la Secretaria Col·legiada. S'atén telefònicament i en cas d'urgència, atenció presencial complint amb les mesures dictaminades pel Covid 19. Dels programes d'Assessoria Jurídica, Habitatge, Gent Gran, CECAS i Voluntariat es fa un acompanyament telefònic.

Troballes té tots els serveis tancats. En cas de necessitat i a demanda de l'Ajuntament ofereix el servei de bugaderia, així com en cas d'excepcionalitat i d'urgència de força major es farà entrega de roba. També s'ha informat la ciutadania a través d'un vídeo on Rafa Allepuz, director de Càritas Diocesana de Lleida, demanava no dipositar roba als contenidors perquè el servei de recollida està parat fins que es reprenguin les activitats de Troballes.

A les Llars del Seminari, es manté el servei d'atenció telefònica a les famílies que viuen als pisos socials i es reforçarà l'acompanyament amb un seguiment amb videoconferència per petits grups.

Per la seva banda, Salesians Sant Jordi - PES Lleida manté el servei d'inserció sociolaboral i l'àmbit de mig obert que s'han organitzat a través del teletreball i del contacte informàtic o amb el mòbil amb els destinataris seguint amb els seguiments i plans de treball. L'àmbit residencial (CRAE i pisos d'emancipació) segueix funcionant, ja que és un servei bàsic. Tots els destinataris tenen diversos telèfons de contacte en cas que faci falta per temes més urgents.

La Fundació Privada Obra Mercedària s'està organitzant per mantenir a un nombre d'interns de tercer grau en el recurs residencial amb el qual conten. Actualment, els voluntaris de l'entitat no poden entrar al Centre Penitenciari ni rebre noves derivacions, però el pis segueix en actiu, complint les normatives sanitàries. L'Equip Coordinador compta amb el següent correu cooperatiu: llarjofre@obramercedaria.org, el qual veiem de dilluns a divendres de 9 h a 17 h.

Tanmateix, cal dir que el recurs residencial continua obert les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any per als interns de segon i tercer grau

Les entitats de la Xarxa volem expressar el nostre sincer reconeixement a totes les persones que amb una grandíssima dedicació estan lluitant en primera línia contra el coronavirus. A la vegada volem adreçar a tots els ciutadans i ciutadanes, un missatge d'esperança, que ens ve per la confiança que Déu continua acompanyant-nos en aquest moment de pandèmia, i creiem que com a cristians es una obligació i una resposta de la caritat de Crist a tots els germans.

Volem agrair profundament la tasca dels professionals i voluntaris de les nostres entitats amb els que conjuntament ens estem reinventant per continuar acomplint la nostra missió que és estar al costat de les persones en situació de vulnerabilitat.