Tipus
Prop de vosaltres (Bisbe Salvador)
Autoria
Producció
Data publicació:
dv., 05/28/2021
Com cada any els catòlics fem una Assemblea Diocesana l'últim dissabte del mes de maig. Quan escric això encara no s'ha celebrat perquè està convocada per al dia 29 d'aquest mes. El meu comentari, per tant, és d'informació, d'un profund desig sobre el seu bon desenvolupament i d'una petició de pregària a tothom perquè els fruits d'aquesta Assemblea arribin a tots els racons de la nostra societat com a ajuda i promoció de bones pràctiques en tots els aspectes. Ara no en puc fer una crònica, però sí que vull repetir fins a l'avorriment que el missatge que ens transmet Jesús a l'evangeli ens empeny, des d'aquesta reunió anual i des del treball pastoral de cada dia, a oferir la nostra col·laboració a tots els grups socials tot presentant el millor de la nostra proposta: l';amor, el respecte a l'altre, la coherència, l'alegria de la fe, el servei de la caritat, la cerca de la veritat, la llibertat.

De cap manera volem tancar-nos en les nostres estructures eclesials sinó obrir la nostra ment i el nostre cor a les necessitats dels homes del nostre temps. Aquesta és, en línies generals, la pretensió de l'Assemblea anual. Crec que tots coneixeu les característiques i el mètode de treball de les comunitats parroquials.

Cadascuna té un perfil propi amb els seus consells parroquials, les seves iniciatives i les seves tasques diàries. L'Assemblea és una reunió formada per una part del Poble de Déu que camina a la Diòcesi de Lleida per reflexionar, revisar plantejaments pastorals, projectar iniciatives i resar junts. Està oberta a tots els que hi desitgen assistir com a membres representants de les parròquies i moviments apostòlics de la diòcesi. L'any passat no es va poder celebrar per les circumstàncies de les restriccions sanitàries.

Els anys anteriors ens solíem reunir al voltant de dues-centes cinquanta persones a la Casa de l'Església durant tot el matí. Es feia una ponència inicial, una reflexió per grups i una posada en comú de tots els participants per dir i escoltar les aportacions fetes. L'Assemblea d'enguany ens hem vist obligats a convocar-la amb la doble modalitat: presencial (amb una quantitat de persones determinada per l'aforament del local) i telemàtica. Es vol tenir molt present la situació actual de la pandèmia amb totes les conseqüències sanitàries, socioeconòmiques i religioses. No podem prescindir d'aquesta realitat tan dramàtica que ens
envolta. Hi aplicarem realisme, però amb una actitud esperançada i amb la confiança en el Déu que ens acompanya i salva.

La dinàmica del treball s'ha prolongat al llarg de tot l'any que ara acaba. S'ha seguit l'orientació general del Pla Diocesà de Pastoral per a quatre anys que vam aprovar a principis d’aquest curs. Hi ha hagut diferents reunions dels sacerdots de cada arxiprestat i sessions dels arxiprestes amb el vicari general. S'ha desenvolupat un intens treball en l'àmbit de l'evangelització (convocant els responsables de les diverses accions pastorals, estudiant la implicació dels joves…), de la catequesi (promovent processos d'iniciació i acompanyament en el camí de la fe…), de la formació del laïcat, de l'espiritualitat i de la celebració de la fe, i de l'àmbit sociocaritatiu (fent propostes i promovent accions davant les repercussions de la pandèmia…)

Al final del matí s'ha previst la intervenció d'un professional de la medicina, el Dr. J. Viñas,perquè, amb una visió esperançada i ancorada en Jesucrist, animi a tots els catòlics a viure amb autenticitat i alegria la seva fe, i perquè tots col·laborin amb constància en l'erradicació dels mals que ens envolten.

+Salvador Giménez, bisbe de Lleida.