La Unitat Pastoral Mare de Déu del Carme i Sant Joan Baptista ha celebrat la festa patronal de Sant Joan amb una Missa solemne presidida per Mons. Salvador Giménez Valls, Bisbe de Lleida, i concelebrada pels rectors de la parròquia, Mn. Jaume Pons i Mn. Joan Ramon Ezquerra, pel sacerdot romanès Mn. Adrià Burca i el P. Joaquim Recasens, guardià del convent franciscà del santuari de Sant Antoni de Pàdua.

El Cor Miorita ha solemnitzat admirablement la cerimònia amb els seus cants acompanyats a l’orgue per Lluis Climent  i l’oboè per Andrea Budau. Hi han assisit Ramon Farré, delegat del Govern de la Generalitat; Cosme García, president de la Federació de Cases i Centres Regionals, i Jordi Curcó, president de l’Agrupació Ilerdenca de Pessebristes, així com nombrosos feligresos de la Unitat Pastoral i de tota la ciutat. Tots guardant les degudes mesures de seguretat establertes amb motiu del coronavirus. “La pandèmia diuen que canviarà moltes coses, però el canvi veritable arribarà si els cristians ens convertim al Senyor en una caritat autèntica, una fe viva i una esperança ferma”, ha dit el Bisbe Salvador.

Prèviament el prelat s’havia referit al Baptista “l´últim profeta i el primer que es disposa a anunciar Jesús: Joan és la Veu, Crist és la Paraula” en paraules de sant Agustí”. També ha elogiat la figura del Precursor “un Sant molt significatiu per a tota l’Església que sempre va posar Jesús al centre.”  De la Paraula de Déu proclamada n’ha destacat el missatge “No tinguis por” del Senyor a Jeremies (Jer 1,8) i de l’àngel a Zacaries (Lc 1,13), i que “avui  ens parla a tots nosaltres preguntant-nos de què tenim por.” El nostre pastor ha enumerat algunes pors en les que podem caure fàcilment i ens ha animat a “anunciar al Senyor i dir-nos cristians, vivint amb austeritat i coherència allò que anunciem”.

La celebració s’emmarca en el 125è aniversari de la inauguració del nou temple parroquial. “Una alegria per a tots els feligresos d’avui i un agraïment per a tots els qui durant tants anys han donat continuïtat a la comunitat cristiana, especialment els mossens, perquè aquesta comunitat sigui constant en el seguiment de Jesucrist.” Mn. Jaume ha senyalat que la situació actual ha impedit una celebració més vistosa, tot i que “les pedres i la història no servirien de res si no se celebrés l’eucaristia, que és el més important.”

L’església parroquial de Sant Joan Baptista la va inaugurar el Bisbe Josep Meseguer el 27 d’octubre de 1895, divuit anys després de col·locar-se la primera pedra l’1 d’abril de 1877, i vint-i-set anys després d’iniciar-se la demolició de l’església romànica de Sant Joan de la Plaça, el 1868. La parròquia de Sant Joan està documentada des de l’any 1168 i emergí com la més important de la ciutat.

Font: Web de la Parròquia del Carme i Sant Joan.