Tipus
Prop de vosaltres (Bisbe Salvador)
Producció
Data publicació:
dg., 06/25/2023

Estimats diocesans:

El passat 27 de maig es va celebrar a la Casa de l'Església de Lleida l'anunciada Assemblea Diocesana que cada any es programa com una acció important per a tots. Estava fixada al calendari anual i ho vaig recordar amb una invitació per escrit perquè tothom se sentís cridat a participar-hi. En el comentari del diumenge passat (21 de maig) a la celebració feia referència a l'explicació dels motius del tema central, els treballs del Sínode, a la crida a la pregària i al mutu acompanyament per millorar les nostres comunitats, al desenvolupament de l'horari i la presentació del ponent, l'Arquebisbe emèrit de Saragossa, Mons. Vicente Jiménez, acabant amb el record a la unitat i comunió de tots i a la recerca d'un treball compartit.

L'actual comentari té com a objectiu informar a tothom de la celebració ja realitzada el matí d'aquell dissabte, que va comptar amb nombrosa assistència de membres de tots els arxiprestats, que van seguir a gust i amb aprofitament el seu desenvolupament. Es cert que es comptava amb  un treball previ per part dels sectors pastorals que durant moltes reunions han col·laborat amb les seves aportacions i suggerències per millorar el funcionament dels diferents organismes. Es notava una estima cada dia major en l'assumpció de responsabilitats parroquials i diocesanes per part dels laics amb un sentiment clar de que la comunitat eclesial és una realitat que competeix a tots els batejats per viure amb coherència el missatge de Crist i anunciar-lo integralment amb alegria i convicció.

El matí va quedar dividit, després de la pregària inicial, en tres parts: 1ª.- La ponència del Sr. Arquebisbe, que va glossar el títol de l'Assemblea, Parròquia sinodal, camí de futur, amb dos capítols: què es una assemblea diocesana, i com caminar cap a una parròquia sinodal, recordant els tres termes que ha utilitzat el papa Francesc per a tot aquest procés del Sínode que clourà a l'octubre de l'any vinent. 2ª. Breu exposició de quatre experiències diocesanes on s'entreveu una tasca compartida, en clau sinodal, com són el conjunt responsable de l'IREL, el treball de la catequesi en una parròquia urbana, la creació d'un centre d'Esplai en una població mitjana, i l'atenció socio-caritativa dels serveis centrals de Càritas Diocesana. 3ª.- Reunions per arxiprestats on tothom va poder aportar la seva opinió, que va ser recollida i exposada amb una aplicació digital. Es va acabar amb unes paraules meves d'agraïment per la Jornada i per la permanent col·laboració de tants en els diferents serveis parroquials de la Paraula, de la Litúrgia i de la Caritat.

Em sembla oportú fixar en aquest escrit algunes conclusions que serviran per a enriquir l'atenció que podem i hem de prestar a l'Església i a la societat en general. També les conclusions donaran peu a projectar i concretar els objectius pastorals del proper curs:

“Estar disposats a realitzar el primer anunci amb equips ben preparats. Participar activament en tots els Consells. Compromesos amb els més vulnerables”.

“Formar el Consell Pastoral arxiprestal amb representants de totes les parròquies.”

“Com a batjats, tots som “missió”. És necessària la interioritat i la formació”.

“Corresponsabilitat en l'efectivitat en el servei litúrgic de serveis parroquials”.

“Proposar una trobada inter-parroquial amb tots els sacerdots” (de tipus bíblica)-

I moltes altres aportacions més que agraïm sincerament.

Amb el meu afecte i benedicció

+Salvador Giménez, bisbe de Lleida.

AdjuntMida
PDF icon 26. Glossa 25 de juny.pdf107.42 KB