El Teatre de l'Acadèmia Mariana ha acollit els dies 22 i 23 de setembre les jornades de Formació del Clergat de Lleida.

Les jornades van reflexionar sobre la renovació pastoral de les parròquies. El dimecres, les jornades van començar amb una ponència de Mossèn Josep Maria Domingo, vicari general de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, sobre 'Les línies fonamentals d'una parròquia renovada'. Mossèn Domingo va explicar les bases per afrontar la renovació de les parròquies.

Posteriorment, Rosa Maria Sánchez, responsable de laics i laiques en missió pastoral de l'arxidiòcesi de Tarragona, va explicar la seva experiència com a laica responsable d'una comunitat. L'endemà, el prevere Joan Àguila, director del Secretariat Interdiocesà de Catequesi, va impartir la ponència 'Una catequesi evangelitzadora' Mossèn Àguila va explicar els reptes amb els quals és trobar la catequesi.

A continuació, Mossèn Josep Maria Vilaseca, rector de la parròquia de Santa Maria de l'Alba de Tàrrega va exposar la tasca desenvolupada a la capital de l'Urgell per renovar la parròquia. Per acabar, el Bisbe Salvador i el vicari general de la diòcesi, Mossèn Lluís Sallán, van explicar les bases del Pla Diocesà 2020-2024 que es presentarà oficialment el 7 d'octubre en la Jornada de l'Enviament.

Cal destacar que un grup de sacerdots residents a la Casa Sacerdotal van seguir les conferències a través de la plataforma Zoom.