|26-01-24| El proper divendres dia 2 de febrer, quaranta dies després del naixement de Jesús, l'Església celebra la festa de la Presentació del Senyor, coneguda popularment com la festa de la Candelera, data en què es beneeixen els ciris que simbolitzen Crist, que és la llum del món. Amb motiu d'aquesta festa, l'Església celebra la XXVIII Jornada Mundial de la Vida Consagrada, que recorda el do per a l'Església i per al món de les persones consagrades en la riquesa de carismes, inspirats per l'Esperit Sant a través de l'escolta i el discerniment comunitari. El lema d'enguany és: "Aquí estic, Senyor, feu-vos la vostra voluntat".

Els bisbes de Catalunya centren els seus escrits dominicals a parlar de la XXVIII Jornada Mundial de la Vida Consagrada, així com del parenostre, d'estimar i aprofundir la litúrgia que celebrem, de la novetat de l'any, del Seminari Diocesà de Vic, del millor equip i de l'evangelització com a criteri de discerniment.

El cardenal Joan Josep Omella recorda que "quaranta dies després de Nadal celebrarem la Presentació del Senyor al temple de Jerusalem" i que coincidint amb aquesta festa "cada 2 de febrer, l'Església també celebra la Jornada Mundial de la Vida Consagrada". Expressa que "tots els batejats som cridats al seguiment de Crist", que "pel baptisme rebem el regal de ser fills de Déu, germans de Jesucrist i temples vius de l'Esperit Sant" i que "com un fruit més d'això, hi ha hagut persones, les quals, per una vocació especial de Déu, es proposen seguir Jesucrist vivint un carisma determinat". Afirma que "les persones que assumeixen lliurement aquesta crida a la vida consagrada viuen els consells evangèlics de pobresa, castedat i obediència per amor al Regne del cel" i que "la persona consagrada a Déu viu un camí íntim de consagració amb Déu" i "sempre està motivada per donar-li més glòria i viure una trobada particular amb Jesús, que l'ha convidat a donar-li-ho tot, a consagrar-s'hi, i per Ell, amb Ell i en Ell fer un servei a la humanitat".

El bisbe de Lleida, Salvador Giménez, recorda que "el divendres, 2 de febrer, els cristians celebrem una festa entranyable i popular, la Candelera", data en la qual "els membres de la Vida Consagrada i els ancians s'alegren i commemoren la seva festa anual perquè, els primers, se senten identificats amb l'acte del Senyor i, els segons, volen fer seves les paraules dels ancians Anna i Simeó davant de Jesús a l'entrada del temple". Afirma que "a la nostra diòcesi comptem amb comunitats i grups de les dues realitats pastorals que pretenen donar a conèixer a la societat la seva vivència d'acord amb els valors evangèlics i donar gràcies per una vida plena de la presència de Déu, que discorre amb moltes alegries i amb algunes dificultats". Considera que "el compromís social i l'oferta de salvació són les dues parts d'una mateixa realitat en què hem nascut, crescut i participat amb la resta d'amics i coneguts" i que "els indiferents o els qui no professen la nostra fe poden i han de demanar-nos sempre un testimoniatge coherent i, al mateix temps, mostrar respecte i alegria per compartir amb nosaltres la solució als problemes que planteja diàriament la societat en tots els àmbits: l'educatiu, el sanitari, l'esportiu o el cultural". Manifesta que "els membres de les comunitats de religiosos disseminades per tota la geografia diocesana solen actuar segons aquest tarannà", així com "també els grups de Vida Creixent, moviment apostòlic de l'Església catòlica que, després d'una llarga vida, mantenen la fe i treballen per transmetre-la a la seva família". Finalment, diu que "tots plegats han ajudat a l'elaboració de l'actual Pla Pastoral (2020-2024) amb el desenvolupament d'unes actituds personals que convenia conrear, com la contemplació i l'escolta, la fidelitat als compromisos, la humilitat i la senzillesa en el parlar i en l'escoltar, l'estil de vida comunitari i participatiu, l'estar sempre en servei, tenir disponibilitat i ser responsable".

Adjuntem les cartes dels bisbes de Catalunya.

AdjuntMida
PDF icon Cartes dels Bisbes.pdf720.06 KB