|16-02-24| Els dies 12 i 13 de febrer va tenir lloc la reunió número 254 de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET), a la Casa d'Espiritualitat Maria Immaculada de les Germanes Franciscanes dels Sagrats Cors, a Tiana (Barcelona). En un comunicat publicat avui, s'explica que els bisbes, seguint la petició presentada pel bisbe de Solsona i membre de l'Assemblea General del Sínode dels Bisbes, Mons. Francesc Conesa, "van reflexionar sobre l'aportació a fer al Sínode al voltant de com articular creativament les relacions entre unes diòcesis i les altres, i entre agrupacions d'Esglésies i l'Església amb el seu conjunt". Un altre tema de reflexió va ser al voltant de la identitat cristiana de les Fundacions, incidint de manera especial en les institucions educatives, assenyalant-se la importància de tenir-ne cura i potenciar-la.

Els bisbes van rebre la visita de Mn. Francisco Javier Ondo Bindang i de Mn. Andrés Pedro Sima Miaga, que van presentar el projecte de les Capellanies de Catòlics Guineoequatorians, ja presents a algunes de les diòcesis amb seu a Catalunya. També va participar en la reunió de la CET el P. Xabier Gómez OP, director del Departament de Migracions de la Conferència Episcopal Espanyola, tot reflexionant entorn dels objectius i desafiaments de la pastoral de migrants, tenint en compte l'especificitat d'aquelles comunitats procedents de terres amb fort arrelament cristià, i les d'aquelles procedents de contextos amb altres creences.

El bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez, que també és president del Secretariat Interdiocesà per a la Custòdia i Promoció de l'Art Sagrat (SICPAS), va informar de les reunions mantingudes amb la Conselleria de Cultura de la Generalitat de Catalunya sobre el patrimoni. Mons. Salvador Cristau, president del Secretariat Interdiocesà de Pastoral de la Salut (SIPS), va informar sobre els convenis d'assistència religiosa als hospitals amb el departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Els bisbes de la CET van donar el seu vistiplau a l'organització de la reunió de Secretaris generals dels bisbats per compartir informació i criteris comuns per dur a terme més coordinadament la tasca que tenen encomanada.També van aprovar la petició de reconeixement de Rocío Elvira Quezada com a presidenta de l'Acció Catòlica Obrera (ACO); de Jordi Soriano Màrquez com a president de l'ACO; i de Mn. Josep Rodado León com a consiliari general de l'ACO. De la mateixa manera, també van aprovar el reconeixement de Neus Carrobé Montalvo com a presidenta del Moviment Infantil i Juvenil d'Acció Catòlica (MIJAC).

Finalment, es van tractar diversos temes sobre el funcionament de la CET i la seva economia.