|28-02-24| “El coratge dels màrtirs, el testimoni dels màrtirs, és una benedicció per a tothom.” Ho diu la nova edició del Vídeo del Papa, on Francesc demana pregàries pels nous màrtirs d’aquest temps, perquè “contagiïn a l’Església el seu valor i impuls missioner”. En el videomissatge del mes de març, el Papa recorda el testimoni i dolor d’un espòs que va conèixer a l’illa grega de Lesbos: “Van veure la meva dona amb la creu i li van dir que la llencés al terra. Ella no ho va fer i la van degollar davant meu.”

La història d’aquesta dona, que va deixar “un exemple d’amor” per Crist i de fidelitat “fins a la mort”, es reconstrueix en el Vídeo del Papa que alterna també imatges de comunitats cristianes en perill. A més, es recullen exemples de valor com el del primer servent de Déu del Pakistan, Akash Bashir, que va morir als 20 anys el 2015 en evitar un atemptat terrorista contra una església plena de fidels a Lahore.

Hi ha molts màrtirs amagats que tiren endavant una vida ordinària amb coherència i amb el valor d’acceptar la gràcia de ser testimonis fins al final, fins a la mort.

Segons el director internacional de la Xarxa Mundial de Pregària del Papa, Frédéric Fornos, s.j., “la intenció de pregària del Papa ens interpel·la: com donem testimoni de Crist allà on som? No tots som cridats a arriscar la vida per ser fidels a Jesucrist, però em puc preguntar: davant de situacions que van en contra de l’ètica cristiana, de l’Evangeli, a la feina, en les meves activitats, el meu cercle social o la meva família, prenc posició per seguir el camí de Crist malgrat les dificultats i els reptes, o ho esquivo?

Papa Francisco – MARZO 2024

Este mes quiero contarles una historia que es un reflejo de la Iglesia de hoy. Es la historia de un testimonio de fe poco conocido.

Visitando un campo de refugiados en Lesbos un hombre me dijo: “Padre, yo soy musulmán. Mi mujer era cristiana. Llegaron los terroristas a nuestro país, nos miraron y nos preguntaron nuestra religión. Vieron a mi mujer con el crucifijo y le dijeron que lo tirara al suelo. Ella no lo hizo y la degollaron delante de mí”. Histórico.

Sé que él no tenía rencor. Se centraba en el ejemplo de amor de su mujer, un amor a Cristo que la llevó a aceptar y ser leal hasta la muerte.

Hermanos, hermanas, siempre habrá mártires entre nosotros. Es la señal de que vamos por el camino correcto.

Una persona que sabe me decía que hay más mártires hoy que al inicio del cristianismo.

El coraje de los mártires, el testimonio de los mártires, es una bendición para todos.

Oremos para que quienes, en diversas partes del mundo, arriesgan su vida por el Evangelio, contagien a la Iglesia su valentía, su impulso misionero. Y abiertos a la gracia del martirio.