La Setmana de Pregària per la unitat dels cristians que organitza la delegació d'Ecumenisme i Diàleg Interreligiós del Bisbat de Lleida s'ha iniciat a la parròquia del Carme el dilluns 18 de gener. La Missa-Pregària ha estat presidida per Mn. Jaume i concelebrada per Mn. Adrià i ha comptat amb la participació de Francesca Agustí, delegada diocesana, la presidenta de Vida Creixent, Maria Antònia Faidella, i membres de la Unitat parroquial i altres fidels.

"Jesús és cridat i crida els apòstols perquè estiguin amb Ell i donin molt de fruit. Nosaltres també som cridats i, per això, hem d'estar units a Ell com la sarment al cep", ha dit mossèn Jaume. També hi ha interpel·lat a preguntar-nos si estem ben arrelats al Crist, és a dir, si som portadors de pau i d'unió: "Només per la unió amb Crist i la caritat mútua arribarem a la unió desitjada. Aquest és el lema d'enguany: 'Manteniu-vos en el meu amor i donarem molt de fruit' (Jo 15, 5-9).

Així ho hem demanat a les pregàries: "Pare, que tots siguem u". També hem pregat per l'ànima de Fernando Jové, Pastor de l'Església Evangèlica de la Bíblia Oberta, i pel Pare Ramon Fabregat, jesuïta missioner, per la unitat que van procurar.

La celebració ha acabat amb el cant-pregària "On hi ha Caritat i amor allí hi ha Déu" i amb el desig de disposar-nos a treballar per la unitat: "Formant unitat ens reuneix l'amor de Crist..." Una vida unida en l'amor de Crist pressuposa un camí de mútua acceptació i de reconciliació. Crist desitja que siguem u, com Ell és u amb el Pare.

L'Octavari per Unitat dels Cristians continuarà fins al dia 25, dia de la conversió de sant Pau. Dimarts 19 de gener, a les 19.30 hores, hi haurà l'acte central ecumènic a l'Església Cristiana Evangèlica Baptista (C/ alcalde Porqueres, 43). Diumenge 25 de gener, a les 12.00 hores, hi haurà la Missa-Pregària ecumènica de cloenda a la parròquia de Sant Pau de la Mariola.

Font: Parròquia de la Mare de Déu del Carme.