El dimarts 20 d’octubre, Càritas Diocesana de Lleida i la Fundació “la Caixa” han signat un acord que permet continuar el projecte d'acollida integral que s’ha promogut des de l’entitat. Es tracta d’una iniciativa que ofereix una atenció personalitzada, dedicant un espai d'escolta i reflexió, un temps per compartir i un servei on poder donar resposta a les necessitats que pateix el col·lectiu de persones que acaben d’arribar al nostre territori.

En concret, el perfil de la població atesa són totes aquelles persones que viuen a la Diòcesi de Lleida i no poden accedir als recursos de l'Administració. També a persones que tenen dificultats per arribar a la xarxa normalitzada i són vulnerables únicament pel fet de viure en un entorn d'exclusió social. A més, s’atén a les persones que són derivades pels serveis socials de base, prèvia coordinació amb els agents responsables.

Des de Càritas Diocesana de Lleida entenem l'acollida com un procés integral, i per això té en compte tots els aspectes de la persona: emocional, social, laboral, econòmic, jurídic, formatiu i personal. Aquesta acollida, sovint suposa un acompanyament en els diversos processos, tant a nivell individual com  familiar, i fa necessària una col·laboració entre les diferents entitats, serveis i/o administracions, i requereix la gestió dels recursos necessari. L’objectiu és poder donar la resposta més adaptada i integral a les necessitats detectades.