El passat dia 7 i 8 de juny 2019, Càritas Diocesana de Lleida es va fer present en la I Fira d'economia social i transformadora "Ponent Fest".

La Ponent Fest sorgeix des de Ponent Coopera-Ateneu, que té com finalitat de potenciar l'economia social i solidària en les terres de Ponent, i sobretot, les cooperatives, i de consolidar les que ja existeixen i a la vegada de generar ocupació de qualitat.

Càritas Diocesana de Lleida que des de l'any 2001 va fer una aposta clara per facilitar que els seus participants puguin realitzar un desenvolupament de les seves habilitats perquè puguin inserir-se en el mercat laboral ordinari amb igualtat de condicions que altres persones.

Per aquest, motiu es va crear la Fundació Jaume Rubió i Rubió per desenvolupar una estructura econòmica i de producció per l'aprenentatge dels participants. A la vegada, per valorar que d'una altra economia i producció és possible.

En aquest 'Ponent Fest' Càritas Diocesana hi ha col·laborat amb dos tallers. Un que és de consum responsable i un altre de Comerç Just. Dos aspectes importants per la transformació de l'econòmica, que vivim per fer d'una altra que sigui més transformadora. També en aquesta festa hem organitzat conjuntament amb Intermon Oxfam un mercadet de comerç just i economia social i solidària.