Foto Rectangle:

La immensa i tranquil·la plana de Lleida es veu arran i arreu esquitxada per petits –i no tan petits- pobles que concentren la població des de temps immemorials.

En uns quants d’aquests pobles, les petites esglésies parroquials foren substituïdes, en els segles barrocs, per temples de proporcions catedralícies, edificats per acollir i potenciar la rica vida parroquial que es reunia al seu voltant. En son exemples Llardecans, amb l’immens retaule dedicat a l’Assumpció de Maria, i el seu robust campanar; Aitona, dedicada a Sant Antolí, amb una façana airosa flanquejada per dos campanars; o la poderosa Santa Maria de l’Alba de Tàrrega, imponent, dissenyada pel carmelita Fra Josep de la Concepció a finals del segle XVII. Totes elles semblen, pel seu vigor, altres “catedrals” dels bisbats de Solsona i Lleida.

El dissabte 31 d'octubre de 2015, Catalonia Sacra proposa un itinerari guiat per descobrir les altres "catedrals" de la plana de Lleida.

Itinerari:

10.30h. Inici de la ruta i visita a l'església de Santa Maria de l'Alba de Tàrrega.

12.30h. Visita a l'església de Sant Antolí d'Aitona.

14.00h. Dinar a Aitona, restaurant Casa Conrado (opcional).

16.00h. Visita a l'església de l'Assumpció de la Mare de Déu de Llardecans.

17.00h. Retorn a Tàrrega.

Data: diumenge 31 d'octubre de 2015.

Horari: de 10.00h a 18.00h (aproximadament).

Lloc de trobada: església de Santa Maria de l'Alba de Tàrrega.

Preu: 30,00€ per persona. El preu inclou el desplaçament en autocar des del lloc de trobada. El preu no inclou el dinar.

Guia: Dr Isidre Puig.

Data límit d'inscripció: dijous 28 d'octubre de 2015.

Més informació i reserves: reserves@cataloniasacra.cat / T. 693 720 202 (de dilluns a divendres de 10h a 19h. Dissabtes de 10h 14h).

La ruta es farà en català. Es demana molta puntualitat. L’organització es reserva el dret d'anul·lar la visita per mal temps o força major.