Fa pocs dies, a finals de juny, ha tingut lloc la 29ena Peregrinació diocesana a Lourdes organitzada per l’Hospitalitat. Un any més hem tingut el goig de viure una intensa experiència de fraternitat diocesana, dins la realitat de la nostra gran família hospitalària oberta a tots. Com a mostra de l’esperit que regna en aquesta nostra i vostra família, us volem

oferir les impressions de components de la peregrinació d’enguany, impressions que volem que, a més de mostra d’aquesta fraternitat de la que, una vegada més, hem pogut gaudir, siguin una invitació oberta a tots a participar en les activitats de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes.

Joan Plana, recolzat per la seva filla Lourdes Plana, que han participat per primera vegada de la Peregrinació, ens diu:

“Anteriorment havia visitat Lourdes amb caràcter privat, mogut per la devoció a la Verge Maria - Mare de Déu que vaig heretar dels meus pares, però mai havia participat en cap pelegrinatge. En el futur, si és possible, la meva voluntat és repetir-lo, perquè ha estat una magnífica i reconfortant experiència.

L’ambient general i una sortosa companyia m’han fet pensar en un llibre titulat “del Jo al Nosaltres”, escrit pel psicoanalista Fritz Kunkel, que conclou dient: “El Nosaltres ens porta a Déu”, i així ho he vist a Lourdes. El clima de germanor que respiràvem en tots els actes i que s’observava en els assistents de totes les ètnies de la Terra, sens dubte promogut per la nostra Santa Mare, la Verge i mare de Déu, ens feia sentir Comunitat, membres d’una única família, en íntima Comunió amb Déu. Ens hem sentit Església al costat dels preveres i del nostre Bisbe, en totes les seves emotives intervencions, i també amb els companys, joves i grans, sempre propicis a l’ajuda i dels que voldria recordar el nom com recordo a Carmen, Pilar, la senyora Tarragona, o el meu company de classe a l’IREL, ple de vitalitat.

Aquest és el valor del "nosaltres", que els pelegrins d’aquesta terra hem sentit a Lourdes. L'hem de conservar perquè el Crist-Redentor ens va donar una oració: El Parenostre, no pare meu, sinó el pare de tots, i ens va exhortar a ser un, amb Ell com ho són Ell i el Pare i, a la vegada, ens va manar que ens estiméssim els uns als altres, com Ell ens ha estimat.”

Des de l’Hospitalitat en donem gràcies a Déu i a tots els participants que ho han fet possible.

Podeu veure algunes fotos aquí