Ximo Company, delegat diocesà de Patrimoni Artístic del Bisbat de Lleida i director del Centre d’Art d’Època Moderna de la UdL, és coautor del llibre que estrena una col·lecció editada per l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) per divulgar i recuperar el patrimoni de les Terres de Lleida.

La sala de plens de l'Ajuntament de Tàrrega fou aquest dijous 28 de maig l’escenari de la presentació davant un públic nombrós del llibre L’Església Parroquial de Santa Maria de l’Alba.

L’acte estigué presidit per l’alcaldessa de Tàrrega i vicepresidenta de la Diputació de Lleida, Rosa M. Perelló, acompanyada de dos dels autors de la publicació, el director Ximo Company i Meritxell Niñà. El treball, del qual també és autora Maria Garganté, està il·lustrat amb moltes fotografies del monument.

En les seves 48 pàgines, senyalà Company, “el llibre valora el conjunt i la qualitat de l’obra arquitectònica del tracista Fra. Josep de la Concepció (1672) de Santa Maria de l’Alba, un dels temples més reeixits del barroc català. Hi destaquen els grans murals de Josep Minguell Cardeñes, els frescos del qual són la Capella Sixtina de l'àmbit religiós català del segle XXI, a banda dels altres murs del seu pare, Jaume Minguell Miret".

El llibre està dividit en quatre capítols: El temple medieval desaparegut, El nou temple barroc, El vestit dels murs, i Tradicions i devocions.

Aquesta nova col·lecció "és  de llarg recorregut i està adreçada a explicar, subratllar i recuperar el patrimoni de les Terres de Lleida, els seus monuments, la gent, la història, la cultura i les tradicions".

En la cloenda de l'acte, l’alcaldessa Perelló destacà el fet de la recuperació en forma documental de la parroquial targarina, motiu pel qual ajudarà a donar a conèixer més els seus notables valors arquitectònics i artístics.