La Conferència Episcopal Espanyola (CEE) ha engegat la campanya "Ha100do un món millor", amb motiu de la Jornada Mundial de les Migracions, que se celebrarà el proper 19 de gener, amb el títol general "Emigrants i refugiats: cap a un món millor". En aquests dies, precisament, les delegacions diocesanes, que exerceixen una gran labor durant tot l'any, tenen a tota Espanya nombrosos actes entorn de la Jornada.

La Diòcesi de Lleida dedicarà dos dies a aquesta efemèride, segons ens explica Mn. Joan Mora, delegat d'Atenció als Immigrants.

El dissabte 18 de gener, a les 7 de la tarda, una marxa de torxes recorrerà diversos carrers de la ciutat. Partirà de davant de l'Església del Carme, transitarà pel carrer General Brito i creuarà el riu per la passarel·la dels Camps Elisis, per endinsar-se posteriorment al barri de Cappont. Després d'arribar al Pont Vell finalitzarà a la plaça de Sant Joan.

L'endemà, diumenge 19 de gener, el Bisbe de Lleida, Mons. Joan Piris, celebrarà la Santa Missa en el teatre-auditori del Col·legi Maristes Montserrat. A les 11.30 hores, també en el mateix col·legi, se celebrarà un festival de música i dansa en què participaran grups dels diferents col·lectius i nacionalitats vinculats a la Diòcesi.

Cent anys al servei de les migracions

L'any 1914, durant el pontificat de Benet XV, va tenir lloc la primera Jornada Mundial de Migracions. Precisament, en aquesta ocasió, i per celebrar el centenari, la Conferència Episcopal Espanyola ha volgut presentar la Jornada de manera especial.

Els bisbes espanyols subratllen en el seu missatge que el Papa Francesc "va davant i ens estimula en la nostra obstinació, no només amb les seves paraules sinó amb el testimoniatge de la seva vida" i fan referència al fet que una de les seves primeres sortides va ser a l'Illa de Lampedusa, "la icona més expressiva de la reiterada tragèdia de punts immigrants, que deixen la seva vida en el mar o en els camins". Així mateix recorden també altres llocs, que saben també d'aquestes tragèdies, com el Desert del Sàhara, Arizona i, en particular, les costes del Sud d'Espanya.

En aquest sentit, els bisbes donen diferents pautes per "aplicar" el missatge del Papa als reptes i desafiaments de les migracions a Espanya; ens presenten aquestes migracions com "una ocasió per a la nova evangelització" i recorden que la nostra Església ha estat amb els immigrants durant aquests cent anys. "I amb ells volem seguir estant, compartint els seus gojos i esperances, les seves tristeses i angoixes, oferint-los l'amor i el dinamisme alliberador que neixen de Jesucrist i del seu Evangeli".

En la web de la CEE es poden trobar el Missatge del Papa Francesc, el Missatge dels bisbes espanyols, el cartell de la jornada, el subsidi litúrgic, i els materials per preparar una vigília d'oració i una dinàmica de trobada. A més, i com a novetat, seguint el format utilitzat en anys anteriors per a altres campanyes de la CEE, es llança un vídeo per a la seva difusió viral en xarxes socials.