La Segona Jornada de Museus i Patrimoni de l’Església a Catalunya ha estat el marc per retre homenatge a Mn. Jesús Tarragona, la figura més important després del bisbe Josep Messeguer en la recuperació, salvaguarda i rehabilitació del patrimoni artístic de la Diòcesi de Lleida, responsabilitat al capdavant de la qual hi ha roman durant mig segle.

L’homenatge, que es va celebrar el passat dijous, 20 de novembre, al Museu de Lleida Diocesà i Comarcal, va obrir la jornada de bon matí. El director del Museu Episcopal de Vic, Josep M. Riba, va ser el primer a dirigir-se als assistents que omplien la sala d’actes de l’equipament museístic per glossar la figura de Mn. Jesús, igual que ho van fer el delegat del Govern, Josep M. Farré; la regidora de Cultura de la Paeria, Montse Parra, i dos dels seus màxims col·laboradors, Montserrat Macià, directora del Museu de Lleida, i Ximo Company, delegat del Patrimoni Artístic del Bisbat, el qual es va definir com “l’escolanet” de Mn. Tarragona,

Després de rebre una sèrie de presents per part de les institucions i de descobrir la placa que dona el seu nom al saló d’actes del Museu, es van reprendre les ponències de la Jornada, una de les quals, la que va anar a càrrec de Montserrat Macià, va estar dedicada exclusivament a la figura de Mn. Jesús Tarragona. La directora del Museu de Lleida va fer un recorregut biogràfic destacant les actuacions que havien permès recuperar autèntiques joies del patrimoni de l’Església de Lleida.

Mn. Jesús va estar acompanyat per familiars i amics, els quals van aprofitar per felicitar-lo i immortalitzar el moment amb fotografies, que podeu veure aquí.