Foto Rectangle:

Càritas Diocesana de Lleida presentarà el dimarts 28 d’octubre, la campanya institucional que sota el lema d’Estima i Viu la Justícia, és desenvoluparà al llarg de tres anys. La presentació, que anirà a càrrec d’Eva San Martín, de l’Equip de Desenvolupament, Sensibilització i Incidència de Càritas Espanyola, es realitzarà a les 5 de la tarda, a la seu social de l’entitat, a la Plaça Sant Josep, 2, de Lleida.

Estima i Viu la Justícia és el lema comú pels tres anys de la campanya, però cada exercici en té un diferent, que centrarà els continguts dels missatges i materials de sensibilització.

El primer any estarà centrat en la persona i els seus drets perduts que han donat lloc a nous rostres de pobreses: Què has fet (què fas) amb el teu germà? (Gen 4,9). Qui és l'altre, qui és la persona per a nosaltres; la persona i la seva dignitat; com acompanyem, cuidem, què necessita…; la persona com a centre, la fraternitat que ens interpel·la. La pèrdua de drets. La nostra resposta davant el sofriment de l'un altre… Tots aquests són temes a desenvolupar.

Per al període 2015-2016, el segon any, el títol triat és Practica la justícia. Parafrasejant a Miqueas, “practica la justícia, estima la misericòrdia i camina humilment amb el teu Déu” (Mi 6,8, abordaria el que significa des de Càritas practicar la justícia, practicar el dret, centrant-se en l'acció directa, en l'acció transformadora i la denúncia profètica.

Cridats a viure en comunió és el tercer dels lemes triats, que es treballarà entre els anys 2006 i 2007. Atendrà els temes de la centralitat de la comunitat, del compromís i de la participació.