La sala d’actes de Càritas Diocesana de Lleida va acollir ahir, 28 de novembre, una xerrada a càrrec de Raúl Flores, secretari tècnic de la Fundació FOESSA i coordinador de l’equip d’estudis de Càritas Espanyola, que va servir per presentar l’informe ‘El cost de la vida i les estratègies familiars per abordar-lo', davant d’una cinquantena de persones. Rafa Allepuz, director de Càritas Diocesana de Lleida, va ser l’encarregat de presentar l’acte i només començar va destacar la importància d’anàlisis com aquesta per poder influir en les polítiques socials que s’haurien de dur a terme.

L’informe posa de manifest que amb les ferides de la pandèmia encara obertes, les llars a Espanya afronten ara una nova crisi, aquesta vegada de tipus inflacionària, derivada principalment de la guerra a Ucraïna. El conjunt de la societat està afectada per l’encariment del cost de la vida. Els rebuts augmenten i cada cop costa més omplir la nevera i pagar les factures. Davant d’aquest nou contratemps, tres de cada deu llars a Espanya (31,5%) no compten amb un pressupost que garanteixi unes condicions de vida dignes.

A Lleida s'ha calculat que és necessari ingressar com a mínim 1.000 euros mensuals per poder viure amb dignitat en una llar unipersonal.