La parròquia del Carme va organitzar un any més la processó dedicada a la seva patrona la vigília de la seva festa. Fou el darrer dia de la Novena , després de l’eucaristia presidida per Mn. Jaume i concelebrada per Mn. Joan Ramon i Mn. Adrià que va comptar amb l’assistència de diversos regidors.

Acabada l’Eucaristia, es va fer la imposició de l’Escapulari del Carme als nens i nenes de Primera Comunió. Tot seguit els assistents van sortir del temple per la porta del carrer del Carme per començar la processó.

La creu processional va presidir la comitiva, seguida de la bandera de la parròquia. La Mare de Déu del Carme Pelegrina anava acompanyada per nens i nenes de Primera Comunió que duien les cintes del seu tabernacle. Al seu davant, altres infants més petits i joves amb pancartes que havien preparat representant Sants joves devots de la Mare de Déu. Al darrera, els celebrants amb fra Joaquim Recasens i les autoritats. Tots portaven les flors de paper realitzades pels nens als tallers de la catequesi parroquial.

El seguici va anar avançant pels carrers centrals de la demarcació parroquial -Carme, Magdalena i Democràcia- al so de cants populars marians que entonaven els assistents. De retorn a l’església, la Salve Marinera va acompanyar l’ofrena floral dels nens i nenes a la Mare de Déu. També la comunitat romanesa catòlica va ofrenar flors a la Mare de Déu, juntament amb nombrosos feligresos.

La festa de la Mare de Déu del Carme va viure el seu moment central el dia de la festivitat, 16 de juliol, amb la seva tradicional ‘Missa de les Carmes’, oficiada per Mossèn Jaume Pons que va parlar de la figura de Maria com un mirall de justícia on podem veure reflectida la imatge del que podem arribar a ser i ens transforma: “En la persona de la Verge Maria ens arriba tot l’amor i tendresa de Déu i ens dóna la força per seguir Jesús”.

Les Carmes i Carmels van rebre la felicitació dels rectors així com un obsequi confeccionat per les senyores del Rober litúrgic de la parròquia, després de fer-se la foto al peu de l’altar amb la imatge de la Mare de Déu del Carme.Durant tota la jornada centenars de persones van visitar el cambril de la Mare de Déu del Carme fent ofrena d’espelmes i flors, en una afluència constant de feligresos.