El dimarts 2 de març de 2021, els Bisbes que formen la Conferència Episcopal Tarraconense (CET) han portat a terme la reunió número 242 de la Conferència, amb modalitat telemàtica, i en la qual han pogut participar-hi tots els seus membres.

S’ha incorporat a la reunió el Sr. Rafael Muñoz Melgar, delegat diocesà d’ensenyament de l’arquebisbat de Tarragona, que ha exposat la situació actual de l’ensenyament de la religió catòlica a l’escola, sobretot a partir de l’aprovació de la LOMLOE, llei orgànica d’Educació vigent a l’Estat Espanyol des del 19 de gener de 2021.

Els bisbes veuen amb preocupació el fet que aquesta Llei hagi nascut sense un pacte d’educació precedent que comporti un consens social i polític, així com també que reculli posicionaments adversos al fet religiós i a la seva presència en la vida de l’escola.

Pensen que cal continuar treballant per millorar la seva aplicació de manera que garanteixi el dret de les famílies a l’ensenyament religiós dels seus fills i alhora asseguri un ensenyament de qualitat per a tothom. Així mateix confien que el nou govern de Catalunya tingui una millor sensibilitat cap a l’ensenyament de la religió i cap a les escoles d’iniciativa social, entre elles les que formen part de l’Escola Cristiana de Catalunya.

Han tractat també sobre la importància dels mitjans de comunicació de les esglésies diocesanes i de la necessitat de treballar cada vegada més coordinadament amb noves iniciatives.

En aquesta reunió, en què ha participat per primer cop el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova, els bisbes li han encarregat l’acompanyament d’algunes àrees de pastoral social i pastoral penitenciària en l’àmbit de la Tarraconense, que fins ara acompanyava el Sr. Cardenal Joan Josep Omella.

Els bisbes han demanat que les Diòcesis amb seu a Catalunya es facin ressò de la petició de S.B. el Patriarca Caldeu d’Iraq, Cardenal Louis Raphaël I Sako, de demanar al poble cristià una oració per posar en mans del Senyor l’imminent viatge del Papa Francesc a l’Iraq, previst del 5 al 8 de març, amb la súplica que l’Esperit Sant vingui a sostenir i il·luminar els seus gestos i paraules durant el viatge, tocant també el cor de tots aquells que el trobaran i l’escoltaran durant la visita apostòlica.

Finalment, en aquest any que el papa Francesc ha volgut dedicar a Sant Josep, recorden que, en vigílies del Dia del Seminari, les nostres diòcesis sostinguin les comunitats formatives dels futurs preveres i que tot el poble de Déu pregui perquè siguin molts els qui escoltin i responguin generosament a la crida al sacerdoci ministerial.