Prevere
Martir / Beat / Sant

Nat a la Granadella el 8 de juny de 1873. Cursà els estudis eclesiàstics al Seminari de Lleida i fou ordenat sacerdot el 27 de maig de 1899. Vicari primer de Sunyer i de Llardecans després, estigué més tard a l’ermita de Butsènit, d’on passà a rector dels Torms.

El juliol de 1936, en esclatar la persecució religiosa, decidí sortir dels Torms i anar a refugiar-se a Aspa. Als seus 63 anys féu un llarg recorregut a peu per camins i caminets del secà tot intentant evitar els nombrosos controls establerts per les forces populars. Ho aconseguí, però en arribar a Aspa fou detingut. Portat a presència del Comitè local, aquest decidí traslladar-lo a Lleida, on fou empresonat.

Estigué a la presó fins la nit del 19 al 20 d’agost. Aquest dia les forces populars de Lleida es feren amb un llistat de 72 sacerdots i religiosos que estaven retinguts en la presó, s’hi personaren, exigiren la seva entrega i portant-los al cementiri de Lleida els afusellaren. 46 d’aquestes 72 víctimes eren sacerdots diocesans. Mn. Reig fou un d’ells. Acceptà el martiri amb alegria entonant amb els altres cants eucarístics i marians durant el trajecte al cementiri