Lloc de naixement:
Martir / Beat / Sant
Data de la mort:
17/03/2009

Una vida entregada al servei de l’Església. Així podem descriure la vida d’aquest mossèn, que ens ha deixat avui, dia 17 de març, a la una de la matinada.

Mn. Pallarol va néixer a Albelda (Huesca), el dia 10 de desembre de 1918. Ara tenia 90 anys. Batejat als 5 dies de néixer; confirmat als tres anys, com en aquell temps era freqüent.

Estudià al Seminari de Lleida i a Comillas, abans de la guerra. Després, a Vitòria i la Universitat Gregoriana de Roma. Tenia la carrera de Magisteri i la Llicenciatura en Teologia. L’ordenació sacerdotal la rebé a Roma, el 16 de març de 1947. Tot just ha fet aquests dies el seu 62 aniversari com a sacerdot. Celebrà la seva primera Missa el dia de sant Josep.

Ha estat llarg el seu servei a l’Església, sempre a Lleida ciutat. Començà de Vicari a la parròquia de sant Joan Baptista. Tot seguit va entrar a la Cúria Episcopal on desenvolupà diverses tasques: Secretari de Cambra, del Tribunal Eclesiàstic, de la Comissió diocesana d’Ensenyament, de la Comissió de Litúrgia i Art.

Fou també al Seminari Professor de Filosofia, de Pedagogia General, de Teologia Fonamental. Diverses organitzacions diocesanes el tingueren com a Delegat, altres com a Consiliari: Migracions, Associació Catòlica Nacional de Propagandistes, Patrimoni Artístic Nacional, etc...

A la Catedral començà el seu servei l’any 1957 com a canonge. L’any 1980 en fou l’Arxiprest. Ara era ja, lògicament, canonge emèrit.

Des de l’any 1963 fins al 2007, va tenir els més alts càrrecs de la Cúria Episcopal. Vicari General Substitut, durant 10 anys, Vicari Episcopal d’Institucions, 5 anys, Vicari General, 15 anys. Des del 1985, per la seva competència i llarga experiència, quedà com a Delegat General per a tots els assumptes de la Cúria.

Per tota aquesta trajectòria de servei a l’Església, el Sant Pare Benet XVI, el 9 de desembre de 2006, nomenà Mn. Pallarol “Prelat d’Honor” de Sa Santedat.(1)

Mn. José Pallarol ha estat un home culte, competent, servicial, senzill, de bon tracte. En la seva feina va ser sempre discret i digne... Ha estat sobretot i sempre sacerdot.

Que Déu li premiï amb la glòria del cel. I que, des de Déu, vetlli per l’Església i la Diòcesi que tant ha estimat.

La Missa funeral fou a la Catedral de Lleida, a 2/4 d’11 del matí del dia 18 de març. Presidí el Sr. Bisbe, Joan Piris, i va estar concelebrada per la pràctica totalitat del clergat de Lleida i alguns mossens del Bisbat de Barbastro – Monzón.

Posteriorment, les seves despulles foren traslladades a Albelda, el seu poble natal, on ell va disposar ser enterrat. Després d’una breu cerimònia a l’església del poble, foren portades al cementiri.

(1)Veure document adjunt