Lloc de naixement:
Martir / Beat / Sant
Data de la mort:
13/02/2016

Mn. Jaume Montaña Carrera, fill de Estanislao  i de Ramona, va néixer a Lleida, el dia 8 de novembre de 1939. Va cursar els seus estudis eclesiàstics al Seminari de Lleida i Vitòria. Continuà els seus estudis a la Universitat Pontifícia de Comillas, a Bèlgica, a Roma y Lyon. Diplomat en Pastoral Litúrgica i Missionera, Diplomat en Comunicacions Socials i Religioses, Llicenciat en Filosofia i Teologia i Doctor en Ciències Socials. Va ser ordenat a Comillas (Santander) el 29 de març de 1964.

Inicià el seu ministeri pastoral a la nostra Diòcesi, treballant pastoralment a la parròquia Mare de Déu del Carme de Lleida, de 1970 a 1987, on va ser un gran formador de la joventut. Professor de Religió, Delegat Diocesà de Mitjans de Comunicació Social, Director del Butlletí Oficial del Bisbat. Al 1987 assumí la Parròquia de la Sagrada Família de Lleida, fins l’any 2006. Compatibilitzà aquest càrrec amb el servei com a Delegat Diocesà d’Estadística, Arxiprest, Membre de la Comissió Diocesana del Concili Provincial Tarraconense, Membre del Consell de Pastoral, Jutge del Tribunal Diocesà en diversos processos referents als màrtirs de la persecució religiosa dels anys 1936-39. També es va fer càrrec del Secretariat per al Diaconat Permanent, l’any 2004 fins l’any 2009. El Sant Pare Joan Pau II, li atorgà la distinció de Capellà de Sa Santedat, el 16 d’agost de 2004.

Progressivament la malaltia el va anar apartant del servei pastoral. Va morir, dissabte, dia 13 de febrer de 2016, i ja descansa en la Pau del Crist.