Anys naixement-defunció:
Martir / Beat / Sant
Data de la mort:
18/02/2004

Per tercera vegada, en lo que va d’any, la Diòcesi de Lleida dol la mort d’un dels seus preveres. El passat dia 18 de febrer, a l’edat de 84 anys, moria cristianament Mn. Josep Farré i Badia, canonge honorari emèrit de la Santa Església Catedral de Lleida.

Mn. Josep Farré inicià l’exercici del seu llarg ministeri sacerdotal com coadjutor de la parròquia de Tamarit de Litera l’any 1943. L’any 1945 fou nomenat ecònom de Monsonís i encarregat de Foradada, càrrecs que regentà fins l’any 1949.

Nomenat Beneficiat (laical) de la Santa Església Catedral de Lleida, l’any 1947, conjumina l’activitat pastoral a la Catedral amb el ministeri parroquial. El Soleràs, Granyena de les Garrigues, Alcanó, Maials i Massalcoreig. Nomenat actuari del Tribunal Eclesiàstic Diocesà passa a la Cúria diocesana, l’any 1967. Es nomenat Delegat diocesà de Migracions  el 1970. L’any 1974 passa a Oficial de la Secció de Matrimonis de la Cúria Diocesana. El 12 d’octubre de 2002 el Sr. Bisbe l’institueix Canonge Honorari emèrit de la Catedral.

La seva llarga i rica vida pastoral està marcada, també, per la devoció mariana que manifesta amb molta il·lusió organitzant pelegrinatges a Lourdes i a Fàtima i construint ermites a la Mare de Déu. I a Santiago de Compostel·la, Roma, Terra Santa i... tot com encarregat diocesà de pelegrinacions.

De bon caràcter i benmirat en el fer les coses estava sempre atent a la darrera notícia. Mn. Josep deixa un bon record en el cor de tots els qui han tingut la gràcia de tractar-lo. Una bona mostra fou l'assistència de fidels i gran nombre de preveres a les Exèquies que foren celebrades, a la Catedral, l’endemà dia 19 a les 16 hores, presidint la concelebració el Sr. Bisbe de Lleida Mons. Francesc Xavier Ciuraneta i Aymí.

Mossèn Josep Farré i Badia havia nascut a Lleida el 9 d’abril de 1919 i ordenat prevere a Lleida el 19 de juny de 1943, havent cursat els estudis eclesiàstics als Seminaris de Lleida i de Barcelona.

Mn. Josep Farré i Badia, descansi en la pau dels benaurats. Gràcies.