Prevere
Martir / Beat / Sant

Nascut a Alfés el 1893 i batejat als dos dies. Sacerdot des de 1917, exercí de vicari de Tamarit de Llitera fins el 1923 en què va ser nomenat capellà de la Casa de Maternitat de Lleida, que acollia nens orfes i anava a càrrec de la Diputació Provincial.

El 23 de juliol de 1936, un grup de milicians, es presentà al seu domicili preguntant per un capellà. Ell mateix s’avançà a dir que era ell a qui buscaven. Fet un exhaustiu registre a la casa, el lligaren ben fort i el feren caminar vers la Generalitat tal com li havien dit, però, en arribar al carrer Major, prop de la Parròquia de St. Pere, el tirotejaren des de darrera seu, deixant-lo estès a terra suposadament mort, però en passar la camioneta que recollia els cadàvers pels carrers, s’adonaren que encara vivia, el van dur a l’Hospital Provincial on encara duraria fins el dia 30, però desatès, vigilat i assegurant-li que, si reeixia de les greus ferides del ventre, l’afusellarien fins deixar-lo ben mort. No calgué. Morí aquell dia 30 de juliol i, com a sacerdot executat, fou enterrat a la Fossa dels Màrtirs.