Informació patrimonial:

El temple de Sant Fruitós, de Perves, per la seva arquitectura i per la seva situació geogràfica, el podríem datar al s. XVIII. És un edifici d'una sola nau, cobert amb quatre trams de volta de lluneta. Té quatre capelles laterals, dues a cada banda; al primer tram trobem el cor, i a l'últim el presbiteri. El campanar té estructura octogonal, de costats irregulars, que arrenca sobre la teulada lateral del costat de l'epístola. La façana té una porta amb arc de mig punt adovellada i un petit òcul superior. De l'antiga església romànica procedeix el Crist crucificat que custòdia el Museu de Lleida: diocesà i comarcal, avui exposat a l'església de Sant Martí de Lleida.

Font: Informació extreta de L'informatiu del Bisbat de Lleida editat entre el 2001 i 2008

Costums i tradicions:

El petit nucli està presidit per l'església parroquial de Sant Fruitós, que és un ampli edifici amb un airós campanar octogonal. Sant Fruitós, la festa del qual és celebrada el dia 21 de gener, era una d'aquelles persones que va abraçar aviat la fe cristiana, un dels primers catalans. Com que aquells temps les forces romanes ocupaven la nostra terra, i el cristianisme era perseguit, en assabentar-se Emilià, llavors governador de Roma aquí, que Fruitós era cristià el va fer cridar i el convidà a abandonar el cristianisme. Ell s'hi va negar en rodó, amb la qual cosa el governador romà, enfurismat, el va condemnar a morir a la foguera. Així encengueren una gran foguera i Fruitós, i dos amics més, van ser cremats de viu en viu.

Sant Fruitós és un sant no massa conegut ni invocat per aquestes terres, les quals tenen en sant Sebastià (que se celebra el dia anterior), el seu principal invocat.

L'església de Perves té, doncs, la invocació a un sant no massa conegut.
Sobre el dia de sant Fruitós, hi ha alguns refranys, com ara aquests:

«Si per Sant Fruitós fa sol, bon any, si Déu ho vol».
«Sembra l'all per Sant Fruitós i serà ben rabiós».
«Per Sant Fruitós fan els freds majors».
«Per Santa Agnès i Sant Fruitós fa el fred més rigorós».

Santa Llúcia
Havia tradició d'anar a la petita capella de Santa Llúcia, a la qual hom invocava per tenir bona vista, i perquè la santa els protegís en les necessitats i perills.

Telèfon:
Adreça: