IV Trobada de formació de Catequistes

En el marc de la programació d’activitats de la Delegació de Catequesi, el dissabte 5 d’abril tingué lloc la IV Trobada de Formació de Catequistes al Saló parroquial de la parròquia del Carme. Sota el lema “El saber fer a la Catequesi”, la primera part de la sessió fou conduïda pel grup Bufanúvols. Després de la pregària inicial ens van anar endinsant en la dansa com a expressió plàstica de la nostra fe. I així vam ballar danses que estan arrelades en el passat i que se serveixen de la música i del llenguatge del cos per a lloar Déu comunitàriament. Tota una lliçó catequètica que fou complementada per la Carmina i el Pau Tarruell (matrimoni, pares de cinc fills, que conformen el grup Bufanúvols...) amb unes reflexions sobre la defensa de la família i, també, de incentivar la participació activa dels infants en la litúrgia.

La sessió va continuar amb una explicació de la Delegada de Catequesi Roser García sobre “El saber fer” a la Catequesi, tot seguint el pla de formació dut a terme en els darrers anys, complementada per una àmplia i enriquidora presentació de recursos acuradament seleccionats en un CD, que es va lliurar a cada parròquia per a facilitar-ne el seu ús immediat. Novament la Delegació de Catequesi del nostre bisbat posava al nostre abast formació i eines pràctiques per a un exercici més conscient i enriquidor de la catequesi.

El grup de 50 catequistes va comptar amb la presència del vicari de pastoral, Mn. Josep A. Jové; el rector del Carme, Mn. Joan Mora; el P. Jesús Sans rector de Santa Teresina, i el P. Daniel Simón, de la comunitat ortodoxa que està acollida a la nostra parròquia. Precisament la trobada es va realitzar en l’ampli espai presidit per les icones, on tenen lloc les seves celebracions dominicals, en una clara mostra d’ecumenisme de cor. Les tres hores compartides van ser molt més que un intercanvi d’experiències, molt més que un aprenentatge de danses, de cançons i de recursos catequètics. El ritme vibrant de la sessió sens dubte fou presidit per la comunió de cors i d’esperit. Difícilment podrem oblidar la intensa joia que vam compartir.

                                                             Anna Maria Gaya