NOTA DE PREMSA 

Els membres del Consell Presbiteral i del Col·legi de Consultors del Bisbat de Lleida creiem que és un deure nostre manifestar el que segueix:

Hem llegit en la premsa local d’avui un manifest i informacions que fan referència a l’actitud del Bisbe Administrador Apostòlic de Lleida, Mons. Xavier Salinas, amb relació al litigi dels béns de la Franja.

Aquestes informacions en què es critica fortament a Mons. Xavier Salinas, prenen com a base la carta que, en el seu dia, va fer arribar a tots els mossens per a ser llegida a les misses del diumenge, dia 23 de desembre passat.

La carta en qüestió ens la va llegir i consultar; i tots, unànimement, la vam recolzar. Estem segurs que, si la carta esmentada es llegeix amb ponderació i sense prejudicis, no dóna motius per a cap crítica. No diu res que no sigui veritat.

Per altra banda, nosaltres som coneixedors de les moltes gestions que ha fet, a tot nivell, fins en la Rota Romana, i en les que sempre ha defensat, amb les argumentacions al seu abast, el patrimoni de Lleida. I, com han propugnat també els altres membres del Consorci, ha demanat moltes vegades al Bisbe de Barbastro-Monzón que, al marge del litigi, s’avingui a diversos tipus de col·laboració que, ja en l’anterior pontificat, s’havien promogut.

Volem, doncs, recolzar altra vegada les seves accions en aquest tema.

 

Lleida, 22 de gener de 2008