L'Agrupació de pessebristes peregrina a Terra Santa

Un grup de 38 lleidatans han viatjat a Israel per tal de visitar Terra Santa i molt especialment els indrets marcats per la vida de Jesús.

El pelegrinatge ha estat organitzat per l’Agrupació Ilerdenca de Pessebristes, per aquets motiu la jornada viscuda a Betlem (Palestina), amb l’Eucaristia en l’anomena’t Camp dels Pastors i la visita a la Santa Cova, on nasqué Jesús, fou viscuda amb molta emoció i intensitat.

Els pelegrins, encapçalats pel consiliari de l’entitat Mn. Vicenç Alfonso i el vicepresident Jordi Curcó, sortiren de Lleida l’1 de juliol i retornaren el 9, després d’haver visitat entre altres ciutats i indrets importants i significatius del Sants llocs la petita ciutat de Canà, de Galilea, escenari del passatge de les Bodes de Canà i on els matrimonis que participaren en el pelegrinatge renovaren el seu matrimoni. 

Els pelegrins creuaren en barca el llac Tiberiades, on pescava Pere i els apòstols; anaren a Natzarè a la basílica de l’Anunciació i Haifa, on veneraren la Mare de Déu del Carme. Pujaren al Mont de les Benaurances, i al Mont Tabor, on Jesús es transfigurà i  renovaren el seu baptisme en el Riu Jordà, escenari del Baptisme de Jesús.

A Jerusalem, centre del pelegrinatge, realitzaren un Via Crucis per la Via Dolorosa, pregant i cantant en català pels carrers de l’antiga Jerusalem i celebraren l’Eucaristia en el Sant Sepulcre, on es pregà per la ciutat de Lleida i molt especialment per la Pau al món, en una terra tant necessitada d’entesa i diàleg. 

En l’expedició lleidatana hi havia pelegrins de Lleida ciutat i altres procedents de diversos pobles de la nostra diòcesi com Juneda, les Borges Blanques i Castelldans.

Els pelegrins retornaren a Lleida satisfets per haver pogut viure aquesta experiència humana i religiosa, anant a buscar a Terra Santa els orígens bíblics i històrics de la nostra fe.